برندسازی داروخانه, داروخانه, طراحی داروخانه

برندینگ داروخانه | صفر تا صد برندسازی داروخانه

برندسازی داروخانه چگونه انجام می‌شود؟

برندسازی داروخانه چگونه بر مراجعه کنندگان و مشتریان آن اثر می‌گذارد؟ داروخانه پیش از آنکه یک کسب و کار عادی باشد یکی از نیاز‌های مهم همه ما انسان‌ها است! تامین دارو و اقلام درمانی یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های بشر است و باید توسط ساختار مشخصی تامین شود. داروخانه در مقام یک کسب و کار یا بیزینس محلی است که در آن الزامات تسکین، درمان و بهبود انسان تدارک دیده می‌شود. بنابراین وجود یک هویت بصری زنده که با مشتریان و مراجعه کنندگان ارتباط برقرار کند از مهم‌ترین شاخصه‌های یک داروخانه موفق است.

در این مقاله به ترتیب عناوین زیر می‌خوانید :

  1. اهمیت برندسازی در داروخانه
  2. چه عواملی در برندینگ داروخانه موثر است؟
  3. نقش طراحی سایت فروشگاهی برای داروخانه
  4. افزایش درآمد داروخانه با برندسازی
  5. هزینه‌های برندسازی داروخانه
  6. نقش دکوراسیون داخلی داروخانه
  7. بازگشت سرمایه با طراحی داخلی داروخانه
  8. داروخانه آنلاین چیست؟

این مقاله با هدف ایجاد یک ذهنیت نوین در بازار داروخانه داران نوشته شده است. توجه داشته باشید که امروزه رقابت در بین کسب و کار‌های درمانی به ویژه فروش دارو باعث شده است که نگاه دکتر‌ها و داروسازان گرامی نسبت به اصول اولیه و نوین بیزینس منعطف شود. جهان در حال تغییر است! ما نیز باید نسبت به تغییرات منعطف باشیم. شرکت معماری پاکاد از تجربه طراحی و اجرای صفر تا صد بیش از 50 داروخانه در سطح مشهد توانسته است آنالیز مناسبی از کسب و کار داروخانه به دست بیاورد و چالش‌ها و فرصت‌های این بازار را برای شما دکتر‌های گرامی و سرمایه گذاران دور اندیش شناسایی کند.

اهمیت برندسازی در داروخانه

برندسازی در بازار گردشگری سلامت یا همان توریسم پزشکی مهم ترین رکن را دارا است. ایجاد یک برند در ذهن گردشگر هدف نهایی برندسازی مطب‌ها یا کلینیک‌ها است. امروزه برندسازی دیگر اختصاصی به کسب و کار‌های کلان ندارد! تمامی مشاغل به ویژه مشاغل خدماتی یا مرتبط با خدمات پزشکی نیازمند برندسازی هستند. تحت یک استعاره باید در نظر داشت که برندسازی پُلی به افزایش درآمد سالم و توسعه حاشیه سود کسب و کار‌های درمانی است. در مشهد، تهران، اصفهان و شیراز که از مهم ترین شهرهای ارائه دهنده خدمات درمانی هستند برندسازی کسب و کارهای درمانی برجسته شده است.

1. آمار درآمد حاصل از گردشگری سلامت در مشهد

آیا با آمار و ارقام عجیب گردشگری سلامت در مشهد آشنا هستید؟! بر اساس مستندات موجود از آمار‌های مالی به دست آمده از شش ماه اول گردشگری سلامت در مشهد، درآمد گردشگری سلامت 35% افزایش داشته است! دانشگاه علوم پزشکی مشهد عدد 8 میلیون تومان آورده نقدی از هر گردشگر سلامت را به صورت میانگین محاسبه کرده است. طبق تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد 13هزار و 948 گردشگر سلامت برای درمان به 37 بیمارستان و مرکز درمانی زیرنظر این دانشگاه مراجعه کرده‌اند و درآمد حاصل از آن 111میلیارد و 976میلیون تومان بوده است. بنابراین درآمد غیر قابل محاسبه کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی نیستند حیرت انگیز است!

2. برندینگ داروخانه و حفظ مشتریان

جهت حفظ مشتریان داروخانه ایجاد یک برند نقش مهمی دارد! امروزه تغییر در جهان کسب و کار بسیار سریع اتفاق می‌افتد. از بازسازی دکوراسیون داخلی داروخانه تا افزودن کالا‌های جدید به داروخانه و راه‌اندازی کمپین‌های فروش در داروخانه همگی مبتنی بر وجود یک برند ممکن است! مشتریان و مراجعه کنندگان داروخانه با امکان دسترسی به سایت‌های فروشگاهی نظیر دیجیکالا یا خدمات فروش کالا در اسنپ دیگر نیازی به خرید حضوری از داروخانه شما ندارند! تنها در صورتی مراجعه کنندگان قبلی شما همچنین از داروخانه شما خرید خواهند کرد که تحت یک برند حمایت شوند و تعامل اجتماعی-احساسی بین برند داروخانه شما و مراجعه کننده اتفاق بیفتد.

3. ساخت برند داروخانه و جذب مشتریان جدید!

گردشگران و مسافران در شهر‌های توریستی فرصتی برای مقایسه و انتخاب داروخانه‌های مختلف را ندارند! همانطور که یک مسافر یا توریست در سفر خود به دنبال بهترین رستوران یا هتل می‌گردد؛ در زمینه توریسم درمانی نیز به دنبال بهترین مطب، بهترین کلینیک و بهترین خدمات است! مسافر فرصتی برای پیدا کردن داروخانه‌ای که برند نداشته باشد ندارد! یا در مقابل چشم مشتریان خود حضور دارید و برند شما دیده می‌شود و یا جذب مشتریان جدید به صورت اتفاقی و غیر قابل کنترل اتفاق خواهد افتاد. با ایجاد یک برند، برنامه‌های بازاریابی و افزایش حاشیه سود شما از جذب مشتریان جدید منسجم می‌شود. برند داروخانه؛ شیرازه فعالیت داروخانه است!

4. برند داروخانه نوک فولادی پیکان بازاریابی است!

اگر هدف‌های مالی و توسعه کسب و کار شما یک سیبل باشد؛ برند نوک پیکان تیری است که فعالیت‌های شما را هدفمند کرده و شلیک به اهداف و تصاحب آن‌ها را نه تنها آسان بلکه ممکن می‌سازد! بازاریابی در فعالیت داروخانه دیگر یک امر انتخابی نیست بلکه برای حفظ درآمد داروخانه یک الزام است. ملزومات توسعه کسب و کار داروخانه بر اساس معیارهای جدید کسب و کار فراتر از سابقه و مدت فعالیت داروخانه است. اعتبار داروخانه‌ها در نزد مراجعه کنندگان‌ها جایگاه جدیدی پیدا کرده است.

چه عواملی در برندینگ داروخانه موثر است؟

عوامل مختلفی برای برندینگ داروخانه مهم است. از رفتار پرسنل داروخانه تا دکوراسیون داخلی و حتی نوع کالا‌های داروخانه و سیاست‌های قیمت گذاری می‌تواند برند داروخانه شما را تحت اثر قرار دهد. اما در یک نگاه کلی موارد زیر برای برندینگ داروخانه اثر مثبت دارد :

  • انتخاب نام برند داروخانه
  • ایجاد هویت بصری داروخانه ( طراحی لوگو داروخانه، طراحی بسته بندی داروخانه و…)
  • طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه ( پیشخوان داروخانه، قفسه بندی داروخانه و…)
  • مزیت‌ها و تمایزات داروخانه ( خدمات مشاوره رایگان، رفتار پرسنلی شاخص و…)
  • کانال‌های ارتباطی داروخانه ( سایت، پیج اینستاگرام، CRM مشتریان و…)

نقش طراحی سایت فروشگاهی برای داروخانه

فروش و درآمد هر داروخانه در کلان شهر‌ها تنها 40% مفید از توان فروش یک داروخانه است! بیش از 60% از فروش داروخانه‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق سایت داروخانه ممکن می‌شود. درواقع طراحی سایت فروشگاهی داروخانه ضمن افزایش درآمد داروخانه از فروش محصولات غیر دارویی با حاشیه سود بالا، امکان پرزنت دارو‌های خاص و دیدن شدن توسط مخاطب در سطح اینترنت را برای شما ممکن می‌سازد. سایت داروخانه برند داروخانه شما را یدک کشیده و امکان همکاری و فروش کالا‌های انحصاری یا حتی همکاری‌های بیزینسی فی ما بین شما و شرکت‌های دارویی-بهداشتی را ممکن می‌سازد!

افزایش درآمد داروخانه با برندسازی

افزایش درآمد داروخانه قطعا یکی از دستاورد‌های برندسازی داروخانه است که در بخش‌های مختلف این مقاله به آن اشاره شد!
شرکت معماری درمانی پاکاد متخصص در زمینه طراحی و بازسازی داروخانه است.
جهت دریافت مشاوره رایگان در بازسازی یا توسعه مارکتینگ داروخانه با شماره 09153112851 تماس بگیرید.

هزینه‌های برندسازی داروخانه

هزینه‌های برندسازی داروخانه کاملا متغییر و بر اساس برنامه و چشم انداز داروخانه شما تدارک دیده می‌شود. اما این پلن‌ها از مبلغ 30 میلیون تومان سالانه تا سقف بیش 200 میلیون تومان سالانه ممکن است! جهت دریافت مشاوره رایگان در بازسازی یا توسعه مارکتینگ داروخانه با شماره 09153112851 تماس بگیرید.

نقش دکوراسیون داخلی داروخانه

دکوراسیون داخلی داروخانه مهم ترین رکن تاسیس داروخانه است. داروخانه‌ای که دکوراسیون داخلی چشمگیر تری داشته باشد فروش بهتر و برند مستحکم تری خواهد داشت. طراحی داروخانه و یا بازسازی داروخانه از مواردی است که امروز در راس اهداف بسیاری از داروسازان و داروخانه داران کارکشته قدیمی قرار دارد!

بازگشت سرمایه با طراحی داخلی داروخانه

بازسازی طراحی داخلی داروخانه بازگشت سرمایه‌ای تحت مدت 6 ماه دارد. هزینه‌های بازسازی داروخانه وابسته به متراژ و نوع متریال داروخانه به کار رفته در بازسازی متغییر است اما نهایتا ظرف 6 ماه کاری جبران می‌شود و صرف اقتصادی بسیاری برای انجام در ملک‌های غیر استیجاری برای داروسازان و داروخانه داران دارد.

طراحی رایگان داروخانه

داروخانه آنلاین چیست؟

داروخانه آنلاین از کسب و کار‌های مجازی است که امروزه در حال فراگیری به شمار می‌آید. درواقع داروخانه در بستر آنلاین مانند سایت‌های فروشگاهی و یا پیج اینستاگرام راه اندازی می‌شود و کالای‌های دارای مجوز فروش مجازی را در این بستر‌ها بدون استقرار فیزیکی به فروش می‌رساند. داروخانه آنلاین دراکت از نمونه‌های چشمگیر همین کسب و کار است.

2 فکر در مورد “ برندینگ داروخانه | صفر تا صد برندسازی داروخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *