اتاق مشاوره دارویی, داروخانه

ضوابط طراحی اتاق مشاوره داروخانه و امتیاز های آن چیست؟

طراحی اتاق مشاوره داروخانه

طراحی هر بخش از داروخانه باید ها نباید هایی دارد. طراحی غیر اصولی امتیازی برای داروخانه نخواهد داشت و از برند شدن داروخانه نیز جلوگیری خواهد کرد در واقع با طراحی اشتباه، پول خودرا هدر داده اید . نداشتن شرایط طراحی اتاق مشاوره داروخانه مناسب باعث کاهش محبوبیت داروخانه بین مردم و همین طور کم شدن مراجعه کننده به داروخانه شما خواهد شد. پیش از طراحی داروخانه باید به قوانین آن توجه کرد ، داروخانه از بخش هایی است که باید قبل از طراحی آن با دستوراتی که سازمان غذا و دارو تعیین کرده است آشنا شد وبا توجه به آن فضای داروخانه را طراحی و پیاده سازی کرد . طراحی و ایجاد اتاق مشاوره داروخانه یکی از بخش های مهم از نظر سازمان غذا و دارو شده است . اتاق مشاوره داروخانه نیز شرایط طراحی خودش را دارد که با مد نظر گرفتن اصول و قوانینی که سازمان غذا ودارو تعیین کرده است باید طراحی شود . با بهره گیری از تیم پاکاد که گروهی از طراحان متخصص در این زمینه را گرد هم آورده میتوان طراحی دلخواه با توجه به امتیازات سازمان غذا و دارو اجرا کرد . امروزه وجود اتاق مشاوره داروخانه اهمیت بالایی پیدا کرده است که امتیازات قابل توجهی برای داروخانه هایی مجهز به اتاق مشاوره دارویی می باشند ،  در نظر گرفته شده است .

در این مقاله مطابق فهرست زیر می‌خوانید :

  • اتاق مشاوره داروخانه چیست؟
  • شرایط طراحی اتاق مشاوره داروخانه چیست؟
  • چه کسی تعیین کننده امتیازات داروخانه و مجوز های لازم آن می باشد؟
  • راه های افزایش امتیاز داروخانه با طراحی اتاق مشاوره دارویی چیست؟
  • تاثیرات رعایت شرایط طراحی اتاق مشاوره داروخانه چیست؟
طراحی اتاق مشاوره داروخانه

مزیت طراحی اتاق مشاوره داروخانه

طراحی اتاق مشاوره داروخانه اصول مشخصی دارد که می‌بایست در طراحی و اجرا دکوراسیون داروخانه رعایت شود. یک اتاق مشاوره دارویی مناسب می‌تواند فروش شما را بسیار افزایش دهید!

1-اتاق مشاوره داروخانه چیست؟

اتاق مشاوره داروخانه همانطور که در مقاله های قبلی گفته شد. ساز مان غذا و دارو برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به مشتری در تاسیس داروخانه سختگیر های خودرا افزاش داده است. اتاق مشاوره داروخانه بخشی مجزا از یک داروخانه است که کارشناس دارویی داروخانه اطلاعات صحیح در مورد محصولات و داروها را در فضایی خصوصی تر به مراجعین مشاوره دهد. وجود اتاق مشاوره باعث شده تا از خرید داروهای اضافی ویا اشتباه توسط مراجعین به داروخانه جلو گیری شود. امروزه اتاق مشاوره موجب شده تا مشتریان داروخانه با توجه به حساسیت ها و مشکلات بدنی ای که دارند به مشاوره داروخانه در میان بگذارند تا دقیقا دارویی که مناسب خودشان است را معرفی کند.. با معرفی دقیق محصولات به مشتری از فروش اشتباه داروهای زیادی خودداری می شود.

2- ضوابط طراحی اتاق مشاوره داروخانه چیست؟

از مهم ترین بخش هایی که امروزه سازمان غذا و دارو در امتیاز دهی و تایید آن دشواری های قابل توجهی دارد، رعایت شرایط طراحی اتاق مشاوره داروخانه است. از آنجایی که مساحت اتاق کم می باشد و ممکن است مراجین داروخانه مدت زمان زیادی در اتاق مشاوره داروخانه باشند، باید فضا به گونه ای طراحی شود که از ماندن در آن محیط کوچک خسته نشود و بخواهد سریع از آنجا خارج شود. پیروی از شرایط طراحی اتاق مشاوره در اجرای آن موجب می شود هوای داخل اتاق با وجود کوچک بودن تازه بماند، رنگ بندی ها و مساحت فضا به شکلی باشد که افرادی که وارد اتاق مشاوره می شوند، از بوی فضا و داروها اذیت نشوند و متمرکز بر راهنمایی ها و سخنان مشاوره داروخانه باشد. شرایط طراحی اتاق مشاوره داروخانه باید ابتدا ابعاد فضا را مد نظر گرفت، مساحت باید به شکلی باشد که حداقل یک میز و دو عدد صندلی برای مشاوره داروخانه و مشتری بتوان در اتاق  قرار داد. بهتر است محل قرار گیری اتاق مشاوره در سمتی باشد که در اتاق نور طبیعی بتابد با قرار گیری اتاق مشاوره داروخانه در بخش پنجره، محبوبیت فضا افزایش خواهد  یافت.

3- چه کسی تعیین کننده امتیازات داروخانه و مجوز های لازم آن می باشد؟

در واقع استاندارد های مرتبط با مسائل محیط های درمانی و بهداشتی توسط سازمان غذا و دارو و همچنین وزارت بهداشت و درمان می باشد . در صورت اینکه طراحی اتاق مشاوره داروخانه مطابق با شرایط طراحی اتاق مشاوره داروخانه باشد میتوان مجوز های لازم را برای داروخانه بگیرید .که البته در داروخانه بخش های حائز اهمیت دیگر برای طراحی دکوراسیون داروخانه مطابق با استاندارد های سازمان وجود دارد در مقالات دیگر خواهیم گفت ، در این مقاله به شرایط طراحی اتاق مشاوره داروخانه پرداخته ایم .

اتاق مشاوره دارویی در داروخانه یک امتیاز است!
داشتن اتاق مشاوره داروخانه می‌تواند به شما در کسب جواز کسب یا مجوز راه‌اندازی داروخانه کمک کند.

4- افزایش امتیاز داروخانه با طراحی اتاق مشاوره دارویی

از آنجایی که افزایش امتیاز داروخانه که توسط سازمان غذا و دارو تعیین شده  به شرایط طراحی اتاق مشاوره داروخانه شما بستگی دارد ، هرچقدر به باید ها و نباید توجه و در طراحی اتاق مشاوره داروخانه پیاده سازی کرد. امتیازات داروخانه شما در طراحی اتاق مشاوره افزایش خواهد یافت.

شرکت معماری درمانی پاکاد و طراحی داروخانه

گروه معماری پاکاد با توجه به تیم حرفه ای که در زمینه طراحی دکوراسیون داروخانه گرد هم آورده در مدت زمان کوتاهی داروخانه ای مطابق با شرایط طراحی داروخانه به شما تحویل خواهد داد. با رعایت شرایط ها و قوانین طراحی داروخانه در زمان کوتاهی میزان افزایش مراجعه کننده به داروخانه خواهید شد. نوع طراحی دکوراسیون داروخانه در جذب مخاطب به داروخانه بسیار موثر است. اتاق مشاوره یکی از بخش های مهم در محبوب شدن داروخانه می باشد با طراحی مناسب و کاربر پسند بودن فضای اتاق و اشتراک گذاری اطلاعات موثق در مدت زمان کوتاهی باعث افزایش شهرت و معروفیت داروخانه شما خواهد شد.

5- تاثیرات رعایت شرایط طراحی اتاق مشاوره داروخانه چیست؟

 تعیین اصول و قوانین مشخص برای طراحی دکوراسیون محیط های درمانی، اگر چه ممکن است در ابتدا برای کارفرما و طراح محدودیت هایی به وجود بیاورد ، بدون شک این قوانین برای افزایش کیفیت و رضایت مردم خواهد بود ، با رعایت شرایط طراحی اگرچه امکان دارد پیاده سازی آن کمی دشوار باشد ولیکن موجب افزایش رضایت مندی و افزایش مشتریان شما خواهد شد. از دیگر تاثیرات پیاده سازی طراحی داروخانه مطابق با شیوه ها و شرایط تعیین شده تو سط سازمان دارو، به پررنگ شدن و معروف شدن داروخانه شما در سط شهر و منطقه ای که هستید کمک خواهد کرد و این افزایش امتیاز باعث در مدت زمان کوتاهی داروخانه برندی ایجاد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *