داروخانه

متریال داروخانه | انواع متریال طراحی دکوراسیون داروخانه

انواع متریال داروخانه چیست؟

طراحی دکور داروخانه به متریال خاص نیاز ندارد اما در ایران عرف مشخصی برای طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه وجود دارد. اکثر داروخانه‌های امروزی پس از بازسازی داروخانه از متریال‌هایی نظیر ام‌دی‌اف (MDF) و انواع آن استفاده می‌کنند. دکوراسیون داروخانه باید دارای شرایط ویژه‌ای باشد تا در برابر انواع خطرات ایمن و مقاوم محسوب شود. شرکت معماری پاکاد پیشگام در معماری درمانی و از برجسته ترین طراحان داروخانه به شمار می‌آید.

انواع سبک‌های طراحی داروخانه

سبک‌های بسیاری در طراحی دکوراسیون داروخانه وجود ندارد! به صورت کلی سه سبک در طراحی داخلی داروخانه مطرح است. سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن سه سبک برجسته طراحی داروخانه می‌باشد. هر کدام از این سبک‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد. هر کدام از سبک‌های طراحی داروخانه از متریال‌های خاص و متناسب با ویژگی‌های خودشان استفاده می‌کنند. برای مثال در طراحی دکوراسیون داروخانه سبک کلاسیک بهتر است از متریال‌هایی که طرح سنگ هستند استفاده شود.

طراحی داروخانه کلاسیک

در ایران از طراحی داروخانه به سبک کلاسیک بسیار کم استفاده می‌شود. طراحی کلاسیک ابهت و شکوه خاصی دارد. در طراحی کلاسیک از طرح سنگ به صورتی استفاده می‌شود که ارتباط آن با معماری باروک و معماری کلاسیک حفظ شود. طراحی داروخانه کلاسیک اصول خاص خود را دارد اما امروزه با تجربه کاربری مخاطب سنخیت ندارد. طراحی داروخانه کلاسیک در ایران با استقبال مناسبی رو به رو نمی‌شود. طی بررسی‌های انجام شده طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه به سبک کلاسیک باعث می‌شود که برند داروخانه متفاوت و لاکچری دیده شود اما همه مخاطبان و مراجعه کنندگان به همین صورت است.

سبک طراحی داروخانه نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک ترکیب طراحی داروخانه کلاسیک و مدرن است. نئوکلاسیک پیوستاری از یک طراحی داخلی محسوب می‌شود که می‌تواند مدرن یا کلاسیک باشد. بخش‌های مختلف طراحی داخلی داروخانه نئوکلاسیک را طراحی‌های مدرن یا دیزاین‌های کلاسیک تشکیل داده است. دیزاین داروخانه به شیوه نئو کلاسیک نیز در ایران مرسوم نمی‌باشد چرا که تلفیق دو سبک ممکن است مشتریان یا مراجعه کنندگان را گیج کند و البته هزینه طراحی و اجرای دکوراسیون داروخانه را نیز بالا می‌برد.

طراحی داروخانه مدرن

سبک دیزاین داروخانه مدرن از محبوب ترین شیوه‌های طراحی دکوراسیون داروخانه در ایران است. طراحی داروخانه مدرن متناسب نیاز‌های امروزی داروخانه‌ها محسوب می‌شود. به راحتی می‌توان دیزاین داروخانه را با سبک معماری مدرن ترکیب کرد و تزریق رنگ برند را در آن انجام داد. دکوراسیون مدرن داروخانه پتانسیل دریافت رنگ‌های بسیاری را دارد. رنگ داروخانه در طراحی داروخانه مدرن بسیار اثر گذار است. برای مثال رنگ بنفش و خاکستری از محبوب ترین رنگ‌های طراحی داخلی مدرن در داروخانه‌ها محسوب می‌شود. طراحی داروخانه به سبک مدرن دارای ویژگی‌های زیر است :

  • رنگ‌های متفاوت در طراحی داخلی داروخانه
  • طراحی پیشخوان‌های داروخانه به شکل منحنی
  • طراحی قفسه بندی داروخانه با فرم پیچیده
  • استفاده از متریال‌های طرح چوب
  • نورپردازی‌های سرد در قفسه دارویی
  • طراحی اتاق مشاوره داروخانه به صورت جزیره

بخش‌های مختلف دکوراسیون داروخانه چیست؟

بهترین متریال برای طراحی دکور داروخانه

بهترین متریال برای طراحی داخلی دکوراسیون داروخانه های گلاس می‌باشد. های گلاس بهترین متریال طراحی داروخانه است چرا که از زیبایی بصری قابل توجهی برخوردار است اما متاسفانه هزینه طراحی دکوراسیون داروخانه را دو برابر می‌کند! برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۹۱۵۳۱۱۲۸۵۱ تماس بگیرید.

انواع متریال برای طراحی داخلی داروخانه

  • ملامینه
  • ام‌دی‌اف
  • های‌ گلاس

کاربرد‌های MDF در دکوراسیون داخلی

امی‌دی‌اف و انواع آن شکیل ترین متریال در طراحی دکوراسیون داخلی به ویژه کف‌پوش و پیشخوان داروخانه است. برای طراحی پیشخوان داروخانه از های گلاس استفاده می‌شود. در طراحی دکوراسیون قفسه ها از ام‌دی‌اف یا ملامینه استفاده می‌شود. اتاق مشاوره داروخانه و ویترین داروخانه را به صورت ترکیبی از شیشه 6 میل یا 4 میل استفاده می‌کنند.

چرا طراحی داروخانه اهمیت دارد؟

طراحی داروخانه یک عامل حیاتی برای موفقیت هر داروخانه به شمار می‌آید. به ویژه برای داروخانه‌های محلی در شهر‌های کوچک یا شهرستان‌ها که طراحی دکوراسیون داروخانه باعث می‌شود فروش چندین برابر بیشتر شود. چیدمان و زیبایی شناسی یک داروخانه نه تنها بر سودآوری کلی آن تأثیر می گذارد، بلکه نقش مهمی در شکل دادن به گردش کار و تجربه بیمار ایفا می کند. طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک از بهترین شیوه‌های توسعه کسب و کار داروخانه محسوب می‌شود.

1 فکر در مورد “ متریال داروخانه | انواع متریال طراحی دکوراسیون داروخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *