طراحی داروخانه, طراحی دکوراسیون داروخانه

هزینه بازسازی داروخانه کوچک چقدر است؟

هزینه طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک

کمبود ظرفیت برای محصولات در فضا داروخانه به مشکلی رایج در طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک تبدیل شده است! با وجود کم بودن مساحت داروخانه ممکن است داروسازان فکر کنند امکان فروش داروهای کمی را خواهند داشت و یا ممکن است قفسه های داروخانه شلوغ و با نمای نامناسبی دیده شوند اما امروزه با خلاقیت طراحان حرفه ای و کارشناس، می‌توانید دکوراسیون داروخانه را به شکلی هوشمندانه و مدرن طراحی کنند تا علاوه بر داشتن فضایی شیک و مدرن، ظرفیت قرار گیری داروها و محصولات زیادی را داشته باشد. همراه این مقاله باشید تا هزینه بازسازی و طراحی دکوراسیون داروخانه‌های کوچک را بررسی کنیم.

حداقل متراژ برای تاسیس داروخانه در ایران چه قدر است؟

شرایط و ضوابط تایسس داروخانه در ایران مشخص است! بر اساس آخرین تغییرات آیین نامه و ضوابط داروخانه که توسط سازمان غذا و دارو منتشر شده است هیچ داروخانه‌ای نباید کمتر از چهل متر باشد! البته این متراژ در شهر‌ها و روستا‌ها و همچنین بر حسب شبانه‌روزی بودن یا نبودن داروخانه متغییر است. بنابراین حداقل متراژ داروخانه در ایران مطابق آمار سال 1402 چهل متر مربع است اما آیا 40 متر مربع برای راه‌اندازی یا تاسیس داروخانه کافی است؟ اصلا چگونه می‌توان در چهل متر مربع یک طراحی و بازسازی استاندارد برای داروخانه داشت؟ شرکت معماری درمانی پاکاد متخصص در زمینه طراحی دکوراسیون داروخانه و اجرا صفر تا صد آن در سراسر ایران متخصص بازسازی دکوراسیون‌های کوچک در داروخانه است. جهت دریافت مشاوره رایگان و آنالیز پروژه خود با شماره 09153112851 تماس بگیرید.

بیش از 80% داروخانه‌های ایران کوچک محسوب می‌شوند!
بر اساس آمار و تحلیل شرکت معماری پاکاد 80 درصد داروخانه‌های ایران به ویژه در شهر‌های تهران، مشهد و اصفهان بین 40 تا 70 متر مربع هستند!

به چه داروخانه‌ای، داروخانه کوچک می‌گویند؟

داروخانه‌هایی که بین حداقل چهل متر مربع تا هفتاد متر مربع هستند را داروخانه کوچک محسوب می‌کنند. البته هیچ داروخانه‌‌ای لزوما کوچک نیست! بلکه مهم نوع چینش دکوراسیون داخلی داروخانه است. پس معمولا به داروخانه هایی با متراژ 40 تا 70 متر مربع داروخانه کوچک گفته می شود. با وجود کوچک بودن فضای داروخانه برای پدید آوردن فضایی بهینه باید طراحی حرفه ای اجرا کنید . در صورتی که به دنبال جایی باشید که پایین تر از عرف کلی، طراحی داروخانه انجام میدهد طبیعتا هزینه ها و سرمایه گذاری ای که برای طراحی داروخانه انجام داده اید در مدت زمانی کوتاهی ازبین خواهد رفت، بدون شک دکوراسیون داروخانه با هر طرحی که باشد به دلیل مناسب نبودن متریال ها، زیبایی و ماندگاری دکور داروخانه کوتاه خواهد بود و بعد از گذشت نهایتا سه سال مجبور به هزینه مجدد برای تغییر دکوراسیون داروخانه خواهید شد.

0+

پاکاد تا سال 1402 بیش از هشتاد داروخانه کوچک طراحی و اجرا کرده است!

قیمت بازسازی داروخانه کوچک چه قدر است؟

طراحی دکوراسیون داروخانه های کوچک به دلیل کم بودن میزان متراژ داروخانه طبیعتا هزینه های کمتری نسبت به طراحی دکوراسیون داروخانه بزرگ دارد با این حال هر داروخانه بخش های مشخصی دارد که در طراحی داروخانه با هر مساحتی که دارد وجود آنها الزامی است و باید در طراحی و اجرای دکوراسیون داروخانه وجود داشته باشند. در پیاده سازی دکوراسیون داروخانه تنوع نسبتا بالایی در انتخاب جنس و نوع متریال ها و مصالح دارید که در صورتی که بخواهید هزینه اجرای دکوراسیون داروخانه قیمت مناسبی برای تان داشته باشد، می‌توانید بودجه ای که مد نظر دارید را به طراح داروخانه در اشتراک بگذارید تا با توجه به آن متریال های مناسب را انتخاب و در طراحی دکوراسیون داروخانه پیاده سازی کند. خبر خوب این است که می‌توان با ترفند‌های خاصی هزینه بازسازی دکوراسیون داروخانه کوچک را مدیریت کرد. در ادامه به این ترفند‌ها می‌پردازیم!

طراحی رایگان دکوراسیون داروخانه شما!

در صورتی که فاز اجرایی داروخانه شما توسط شرکت پاکاد انجام شود؛ طراحی داروخانه شما رایگان انجام خواهد شد! جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن 09153112851 تماس بگیرید. شرکت معماری درمانی پاکاد متخصص در زمینه معماری درمانی.

هزینه طراحی دکور داروخانه کوچک چقدر است؟

هزینه طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک بین 150 تا 180 هزار تومان برای سال 1402 است. البته در شرکت پاکاد شما می‌توانید به صورت رایگان از طراحی داروخانه خود برخودار شوید به شرطی که فاز اجرایی داروخانه شما توسط شرکت پاکاد انجام شود. برای تعیین هزینه طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک مدرن باید آیتم‌های زیر را ابتدا تعیین کنید. موارد زیر عناصر اثر گذار در طراحی و اجرا دکوراسیون داروخانه کوچک هستند.

متراژ داروخانه کوچک

بدون شک متراژ داروخانه تاثیر بالایی در تعیین هزینه طراحی دکور داروخانه دارد. هرچقدر داروخانه شما بزرگ تر باشد میزان مصالحی که به کار رفته می شود افزایش می یابد البته گاهی نیز ممکن است داروخانه ای با مساحت کم ولی ارتفاع بالایی داشته باشید، در این صورت ممکن است به همان اندازه در طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک مصالح به کار برود.

نوع پوشش کف داروخانه کوچک

کف پوش های متعددی برای طراحی کف مکان های عمومی وجود دارد. در طراحی دکوراسیون محیط های درمانی بهتر است از کف پوش هایی به کار گرفته شود که آلودگی را واضح نشان دهد و به راحتی تمیز شود. در طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک نیز پیشنهاد می‌شود از کف پوشی استفاده شود که فضای داروخانه را بزرگتر از چیزی که هست نمایش دهد . با توجه به نکات گفته شده کف پوش سرامیک با رنگ روشن علاوه بر اینکه محیط را بزرگ تر از چیزی که هست نمایش می دهد، آلودگی های روی سرامیک را به خوبی می‌توانید ببینید وراحت تمیز کنید و در نهایت می توان گفت یک گزینه مناسب برای محیط های درمانی می باشد.

نوع نورپردازی داروخانه کوچک

نورپردازی داروخانه تنها به وصل کردن چند لامپ در وسط داروخانه خلاصه نمی شود . در همه نقاط داروخانه روشنایی باید به میزانی باشد که به راحتی داروها خوانده شود. استفاده از متریال های روشنایی غیر استاندارد به دلیل ارزان بودن آنها در محیط های درمانی باعث آسیب رسیدن به داروها و فاسد شدن محصولات خواهد شد.

جنس و نوع پوشش دیوارهای داروخانه

برای پوشش دیوارها متریال های گوناگونی مانند رنگ، کاغذ دیواری، گرین وال و… می توان به کار برد. با توجه به میزان هزینه ای که برای اجرای دکوراسیون داروخانه در نظر دارید و به طراح اعلام کرده اید، متریال مناسب را انتخاب کرده و در طراحی داروخانه به کار می برد.

پیشخوان داروخانه کوچک

پیشخوان یکی از مهم ترین بخش های طراحی دکواسیون داروخانه کوچک است ، جنس های کورین، MDF، ملامینه و… با روکش‌های مختلف. معروف ترین متریال ها برای طراحی پیشخوان داروخانه و دکور قفسه های داروخانه است که در این بخش نیز طراح با توجه به میزان بودجه ای که کارفرما اعلام کرده است متریال مناسب را انتخاب می‌کند.

نوع نیمکت های انتظار داروخانه کوچک

نیمکت های انتظار نیز مانند بخش های دیگر تنوع بالایی دارد. در انتخاب نیمکت ابتدا باید به عواملی مانند میزان استاندارد بودن آن و میزان حجمی که از فضا را اشغال می کند توجه کرد. بدون شک نیم کتی مناسب داروخانه است که احساس راحتی را در مشتریان ایجاد کند، فضای کمی از فضا را اشغال کرده باشد و در نهایت بتوان رنگ روکش های آن را ب مطابق با ترکیب رنگی دکوراسیون داروخانه قرار بدهیم.

شیوه قفسه بندی در طراحی دکواسیون داروخانه کوچک چگونه است؟

شیوه قفسه بندی داروخانه های کوچک همانند دیگر داروخانه ها می باشد. گروه معماری پاکاد همیشه راه و ایده هایی  برای استفاده حداکثری از فضای موجود و ایجاد یک طراحی داخلی داروخانه متناسب با نیازهای فردی شما دارد ، طراحان حرفه ای ما از اکثر فضاهای داروخانه برای طراحی قفسه های داروخانه با مناسب ترین متریال ها بهره می گیرد، با توجه به اینکه تیم پاکاد در طراحی داروخانه ابتدا به صورت رایگان پلان داروخانه شما را  طراحی و ترسیم می کنند و به شما در طراحی دکوراسیون داروخانه مشاوره می دهد ، در نهایت میزان هزینه مناسب را اعلام میکنیم تا در صورتی که با تیم ما طراحی دکوراسیون داروخانه تان را پیاده سازی و اجرا کردید. محیطی شیک و استاندارد با کیفیت و ماندگاری بالا داشته باشید.

گروه معماری پاکاد در طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک

پاکاد در سال 1402طراحی دکور داروخانه با متراژ 40 متر مربع تا 60 متر مربع را با میانگین قیمتهای 300میلیون تا 400 میلیون تومان طراحی و اجرا کرده است، لازم به ذکر است که تعیین قیمت نهایی به لوکیشن داروخانه و شیوه طراحی نیز بستگی دارد، داروخانه هایی که مسافت دور تری دارند طبیعتا نسبت به داروخانه های نزدیک تر هزینه نهایی آنها بالاتر خواهد بود و همین طور هزینه طراحی دکور داروخانه هایی که در آن فضایی بهینه با متریال های خاص تری طراحی کرده باشد، هزینه نهایی اجرای دکوراسیون داروخانه ، نسبت به داروخانه های عادی بیشتر خواهد بود. گروه معماری پاکاد با توجه به شرایط کار فرما مناسب ترین هزینه ای که مد نظر دارد، داروخانه ای استاندارد با دوام و ماندگاری بالا به شما تحویل خواهد داد و بعد از آن، با وجود ضمانت سه ساله ای که دارد در هر زمان بخواهید باز هم در کنارتان هستیم.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *