داروخانه

طراحی داروخانه مدرن | دکوراسیون داروخانه مدرن

طراحی داروخانه مدرن چگونه انجام می‌شود؟

داروخانه مدرن چیست؟ طراحی داروخانه به شیوه‌ها و سبک‌های مختلفی انجام می‌شود. دکوراسیون داروخانه می‌تواند در سبک کلاسیک یا دکوراسیون داروخانه مدرن انجام شود. هر سبک طراحی داروخانه ویژگی‌های مختلفی دارد. در طراحی داروخانه به سبک مدرن عدم استفاده از متریال کلاسیک و طراحی با نماهای امروزی بسیار اهمیت دارد. داروخانه باید محیطی آرامش بخش داشته باشد و اعتماد به نفش مشتریان را افزایش دهد. طراحی داروخانه به سبک مدرن می‌تواند دکوراسیون داروخانه را بر اساس استاندارد‌های لازم اجرایی کند.

1. معنی طراحی دکوراسیون داروخانه مدرن چیست؟

طراحی داروخانه مدرن یعنی طراحی دکوراسیون داخلی و نما بیرونی داروخانه در سبک معماری مدرن. دکوراسیون داخلی داروخانه می‌تواند مبتنی بر سبک‌ها معماری شمایل متفاوت داشته باشد. در طراحی داروخانه مدرن تلاش بر این است که داروخانه ساده و مینیمال به نظر برسد. در طراحی مدرن استفاده از خط‌های شکسته یا عمودی و موازی کمتر انجام می‌شود و به جای آن طراحی ساده و مینیمال جایگزین طراحی‌های پیچیده و دارای جزئیات می‌شود.

2. انواع سبک‌های طراحی داخلی دکور داروخانه چیست؟

دکور داروخانه در دو سبک اصلی “کلاسیک” و “مدرن” طراحی می‌شود. البته طراحی داروخانه در سبک کلاسیک بسیار کمتر استفاده می‌شود چرا که با ظاهر امروزی داروخانه‌ها متناسب نیست. البته باید در نظر داشت که انواع سبک‌های مختلف برای طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه نیز وجود دارد که بیشتر آن‌ها زیر مجموعه‌ طراحی مدرن می‌باشند.

3. چرا طراحی داروخانه مدرن بسیار انتخاب می‌شود؟

طراحی مدرن چشمگیر تر از طراحی کلاسیک است و البته طراحی مدرن با نیاز‌ها و ضوابط و استاندارد‌های مورد نیاز برای تاسیس داروخانه متناسب تر است. داشتن فضا‌ها و پارتیشن‌های مختلف در طراحی داروخانه باعث می‌شود که طراحی داروخانه به سبک مدرن کاربردی تر از طراحی داروخانه به سبک کلاسیک باشد. برای مثال طراحی ویترین داروخانه از مهم‌ترین بخش‌های داروخانه است و طراحی آن در سبک کلاسیک چشمگیر نیست. یا برای مثال طراحی قفسه داروخانه فقط در سبک مدرن طراحی می‌شود چرا که قفسه‌های کلاسیک در داروخانه دارای ظرفیت و حجم کمتری نسبت به قفسه‌های دارویی مدرن در داروخانه می‌باشد.

4. رقابتی نگه داشتن فضا و طراحی دکوراسیون داروخانه

منظور از رقابتی نگه داشتن فضا و طراحی دکوراسیون داروخانه این است که طراحی فضا و دکوراسیون داروخانه به گونه ای انجام شود که در بلند مدت قابل رقابت باشد. رقابتی بودن یعنی برند داروخانه به درستی به درستی به دکوراسیون داروخانه تزریق شود و تا مدت ها کشش جذب و جلب کردن بیمار و مراجعه را داشته باشد. برای کسانی که به داروخانه برای دریافت لوازم بهداشتی، آرایشی و مراقبت‌های پوستی مراجعه می‌کنند ظاهر و فضا داروخانه بسیار اهمیت دارد. اگر بخش دارو‌ از داروخانه جداگانه در نظر بگیریم؛ برای فروش لوازم بهداشتی و آرایشی نیاز است که بتوانید رقابتی برخورد کنید. محصولات مرتبط با رشته بدن سازی نیز نظیر مکمل‌ها و پودرهای بدنسازی نیز همانند محصولات آرایشی بهداشتی شامل رقابت می‌شوند. در طراحی مدرن ترین داروخانه‌های جهان توجه ویژه ای به بخش های رقابتی داروخانه می‌شود تا مشتریان جدید و تازه طی فرایند رقابت جذب داروخانه شوند. بنابراین دانستیم که در طراحی دکور داروخانه توجه به فضا‌های رقابتی و حفظ آن ها بسیار مهم است.

5. تکنولوژی مدرن برای طراحی داروخانه های مدرن چیست؟

استفاده از سیستم های نرم افزاری بروز و همچنین متصل سازی پیشخوان‌ها و کانتر های تحویل دارو به یک سیستم انبار داری مطمئن و ایمن از نخستین گام های مهم برای حرکت به سمت تکنولوژی در داروخانه است. بسیاری از داروخانه های مدرن امروزی که دارای تکنولوژی های منحصر به فرد هستند؛ همگی به شبکه اینترنت پرسرعت اتصال دارند. بسیاری از داروخانه ها بخش صندوق خود را حذف کرده اند و از دستگاه های پرداخت خودکاری که برای مشتریان تدارک دیده می‌شود استفاده می‌کنند تا مراجعه کنندگان در صف تسویه حساب یا پرداخت فیش خود معطل نشوند. این امر سبب می‌شود نیرو‌های غیر متخصص نیز در داروخانه کمتر حضور داشته باشند و نیازی به صندوق دار نباشد.

6. طراحی قفسه داروخانه در طراحی پیشخوان داروخانه!

طراحی قفسه داروخانه در بخشی از طراحی پیشخوان از ترند های سال 2019 برای طراحی دکوراسیون داروخانه بود که با استقبال شگفت انگیزی در داروخانه ها و طراحی دکوراسیون فارمسی های امریکایی قرار گرفت. در ایران هنوز اینگونه طراحی ها دیده نشده و بسیار نوین محسوب می‌شود.

7. طراحی اتاق مشاوره داروخانه به سبک جزیره شیشه‌ای

در طراحی اتاق مشاوره دارویی بسیار مهم است که این اتاق در بخش مناسبی از داروخانه در نظر گرفته شود. متاسفانه در طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک این امکان وجود ندارد. بنابراین طی حرکتی خلاقانه بسیاری از طراحان خارجی اتاق مشاوره داروخانه را در وسط داروخانه به صورت شیشه ای طراحی می‌کنند و به آن فرمی از جزیره می‌دهند.

8. طراحی قفسه داروخانه به سبک نیمه شیشه‌ای

بسیاری از داروخانه های ایرانی از انواع چوب برای طراحی قفسه داروخانه خود استفاده می‌کنند با اینکه در طراحی دکوراسیون داروخانه های مدرن خارجی امروزه بسیاری از طراحان داخلی به استفاده از متریال های متفاوتی مانند شیشه می‌پردازند.

طراحی قفسه داروخانه به سبک جزیره

9. طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه به سبک کلاسیک و چوب

همانطور که طراحان دکوراسیون داخلی مدرن به طراحی مدرن در داروخانه می‌پردازند بسیاری از پزشکان همچنان به طراحی کلاسیک علاقه مند هستند. طراحی کلاسیک در داروخانه با استفاده از مواد چوب و طرح چوب شروع می‌شود و از دیزاین های کلاسیک بهره بهتری می‌گیرند.

10. طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه به سبک مینیمال

طراحی دکور داروخانه مینیمال نیز از دیگر ترند های سال 2022 بود که بسیاری از مردم به طرف ساده گرایی و مینیمال در معماری و مد متمایل شدند. داروخانه های مینیمال کم هزینه در بحث اجرا هستند اما نیاز به خلاقیت و توانمندی کم نظیری در طراحی و تیم اجرایی خواهند بود. داروخانه های مینیمال ظریف و صمیمی هستند و طراحی آن ها بسیار سخت است!

طراحی داروخانه سبک مینیمال

بهترین سبک طراحی داروخانه چیست؟

بهترین سبک طراحی داروخانه، سبک طراحی مدرن است.

هزینه طراحی داروخانه مدرن چه قدر است؟

هزینه طراحی داروخانه مدرن 180.000 هزار تومان برای هر متر مربع است. عموما اجرای داروخانه از 5.000.000 تومان برای هر متر مربع شروع می‌شود. اما هزینه اجرا داروخانه نیز بر حسب متراژ، متریال و حجم کار تشخیص داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *