داروخانه, طراحی دکوراسیون داروخانه

مهم ترین اشتباهات در طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک

مقدمه :

اشتباهات در طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک به عوامل گوناگونی بستگی دارد ، متراژ یک داروخانه باید در وضعیت استانداردی باشد که سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت کشور آن را در آیین نامه تاسیس و مدیریت داروخانه وضع کرده است. برای طراحی داروخانه‌های کوچک چالش های فراوانی مقابل شما پزشکان و داروساز های محترم قرار دارد که در این مقاله آن ها را بررسی کرده ایم.

  1. طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک چگونه است؟

  2. چهارچوب های طراحی دکور داروخانه کوچک چیست؟

  3. مهم ترین اشتباهات پزشکان در طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک

  4. هزینه طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه کوچک چه قدر است؟

  5. به صورت متوسط چه قدر زمان صرف طراحی و اجرا دکوراسیون داروخانه کوچک می‌شود؟

1-طراحی دکوراسیون دا‌‌روخانه کوچک چگونه است ؟

زمانی که صحبت از طراحی دکوراسیون داروخانه می‌شود باید به ابعاد و متراژ داروخانه توجه بسیار ویژه ای داشت. به طور مثال امکانات و تقسیم فضا در یک داروخانه 45 متری با یک داروخانه 80 متری بسیاری متفاوت است! حتی ممکن است بعضی داروخانه‌ها در چند طبقه طراحی و اجرا شوند. برای مثال بسیاری از داروخانه‌های شهر‌های بزرگ دو طبقه طراحی می‌شوند و یک طبقه را به ارائه دارو و طبقه دیگر را اختصاص به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی و خدمات مشاوره دارویی می‌دهند.

تا اینجا دانستیم که پزشکان و داروسازهای محترم باید شرایط ملک و متراژ مساحت داروخانه خود را بدانند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند اما یکی از چالش‌های شیر ین طراحی داخلی برای داروخانه‌ها، طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک است!

طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک امروزه برای پزشکان و داروسازهای بسیاری حائز اهمیت است چرا که در بسیاری از شهرها یا شهرک‌ها توجهی برای طراحی دکوراسیون داروخانه در متراژ بالا وجود ندارد! بسیاری از شهرها نیازمند داروخانه‌های 40 تا 50 متر مربعی هستند که عموما با عنوان طراحی داروخانه کوچک شناخته می‌شود. مساحت بیش از حد نیاز برای داروخانه، هزینه‌های شما در طراحی و اجرا و همچنین هزینه‌های جاری داروخانه را بالا می‌برد آن‌ هم بدون آنکه در چرخه مالی داروخانه نتیجه خاصی داشته باشد!

اما آیا داروخانه کوچک به معنی داروخانه غیر مدرن است؟

اما آیا داروخانه کوچک به معنی داروخانه غیر مدرن است؟! البته که نه. بعضی از پزشکان و داروسازهای محترم متصور هستند که داروخانه‌های کوچک نمی‌توانند مدرن یا طراحی ویژه داشته باشند که این کاملا غلط است! اتفاقا داروخانه‌های کوچک بیش از داروخانه‌های بزرگ می‌توانند دستخوش خلاقیت‌های معماران فعال در زمینه معماری پزشکی شوند و در فضا کوچک و بهینه اقدام به طراحی و اجرا دکوراسیون داروخانه کوچک کنند. گروه معماری پزشکی پاکاد مفتخر است که در زمینه طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک پیشگام بوده و تجربه بسیاری در طراحی دکور داروخانه کوچک دارد و در بحث اجرا نیز در هر نقطه از ایران به طراحی و اجرا داروخانه کوچک می‌پردازد.

2-چهارچوب های طراحی دکور داروخانه کوچک چیست؟

طراحی داخلی داروخانه کوچک فاکتور‌ها و چهارچوب‌های بسیاری دارد اما عمومی ترین آن ها موارد زیر است :

1- متراژ داروخانه نمی‌تواند کمتر از 30 متر مربع در شهرها باشد و داروخانه های شبانه روزی در شهر حداقل باید 45 متر مربع باشند که این قانون تصویب شده توسط آیین نامه تاسیس داروخانه‌ها است. بنابراین حداقل هایی برای متراژ داروخانه کوچک وجود دارد که باید رعایت شود.

2- نیاز به طراحی اتاق مشاوره داروخانه الزامی است.

3- طراحی پیشخوان داروخانه باید استاندارد‌های عمومی را داشته باشد!

4- طراحی دکور و طراحی قفسه بندی داروخانه نباید شلوغ به نظر برسد.

3-مهم ترین اشتباهات پزشکان در طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک

اشتباه‌ اول : استفاده از رنگ‌های تیره و یا خنثی به جای طراحی داروخانه با رنگ‌های روشن و دلباز

اشتباه دوم : استفاده از نورپردازی غلط و عدم توجه به نورپردازی طبیعی داروخانه

ا‌شتباه سوم : استفاده از متریال و مواد مورد استفاده در دکور که تیره‌ هستند یا نور را بازتاب نمی‌کنند.

اشتباه چهارم : طراحی پیشخوان داروخانه با ارتفاع حداکثری که محیط را کوچک تر نشان می‌دهد.

اشتباه پنجم : کوتاه طراحی کردن قفسه‌های داروخانه و بهره نبردن از ارتفاع دیوارهای داروخانه.

اشتبا‌ه ششم : دیزاین و چیدن گل و گیاه در داروخانه به جای تابلو آرایی دکوراتیو که فضا را محدود نمی‌کند.

اشتباه هفتم : عدم استفاده از جنس شیشه یا متریال آینه در داروخانه که بزرگ نمایی فضا را به ارمغان می‌آورند.

اشتباه هشتم : افزودن اتاق مشاوره دارویی به گوشه داروخانه در عوض طراحی آن به صورت جزیره‌ در وسط.

4-هزینه طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه کوچک چه قدر است؟

هزینه طراحی داروخانه کوچک به دو صورت است : طراحی دکوراسیون داروخانه و اجرا دکوراسیون طراحی شده برای داروخانه بنابراین باید در نظر گرفت که هزینه نقشه اولیه برای عموم داروخانه‌های کوچک ثابت است اما هزینه اجرا دکوراسیون داروخانه می‌تواند بسیار متنوع بر اساس جنس و کیفیت مواد و متریالی که در آن استفاده میشود باشد. شما می‌توانید ضمن هماهنگی و تماس و دریافت مشاوره رایگان با گروه معماری پاکاد از هزینه‌های طراحی داروخانه کوچک به طور کامل آگاه شوید. ارائه پلان دو بعدی و بازدید رایگان و همچنین مشاوره کاملا حرفه‌ای از عموم سرویس ها و خدمات پاکاد برای شما دکترها و داروساز های محترم است.

5-به صورت متوسط چه قدر زمان صرف طراحی و اجرا دکوراسیون داروخانه کوچک می‌شود؟

به صورت متوسط طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک بین یک تا دو هفته زمان خواهد برد که زمان شامل بازدید و ارائه پلان دو بعدی رایگان نمی‌شود اما باید در نظر گرفت اجرا دکوراسیون داخلی داروخانه کوچک در بهترین حالت ظرف سه هفته تمام می‌شود.

البته همه این زمان ها بر اساس تجارب کاری گروه معماری درمانی پاکاد لحاظ شده و ممکن است شرایط فورس ماژور یا پیش بینی نشده فرایند اجرا دکوراسیون داروخانه را عقب بیندازد اما به صورت کلی در بهترین حالت موجود زمان طراحی و اجرا دکوراسیون داروخانه های کوچک کمتر از یک ماه نخواهد بود.

1 فکر در مورد “ مهم ترین اشتباهات در طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *