داروخانه, طراحی دکوراسیون داروخانه

مهم ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داروخانه شبانه روزی

طراحی داروخانه شبانه روزی

پیش از استقرار و فعالیت داروخانه خوب است بدانید که با طراحی اصولی و رعایت قواعد در طراحی دکوراسیون داروخانه کیفیت و طول عمر داروخانه طولانی تر می‌شود.

داروخانه شبانه روزی چیست؟

داروخانه شبانه روزی مکانی است که به طور مداوم باز هست، با توجه به اینکه در مدت زمان زیادی سیستم نورپردازی داروخانه فعال می باشد بهتر است معماری داروخانه به شکلی باشد که دمای داروخانه و میزان روشنایی فضا بیشتر به طور طبیعی تنظیم بشود.

نوع معماری و طراحی دکوراسیون داروخانه شبانه روزی در میزان مصرف سیستم های گرمایشی و سرمایشی و همین طور نور و روشنایی محیط بسیار تاثیر گذار می تواند باشد.

مهم ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داروخانه شبانه روزی قسمت نورپردازی آن می باشد که با نصب میزان نور نامناسب در طراحی فرامسی یا داروخانه باعث ایجاد محیطی کوچک و شلوغ خواهد شد که در زمان کوتاهی پرسنل داروخانه خسته خواهند شد.    

  1. مهم ترین عناصر در طراحی داروخانه شبانه روزی چیست ؟ چرا؟

  2. تاثیر قفسه بندی در طراحی داروخانه شبانه روزی چیست ؟

  3. تعداد پرسنل داروخانه شبانه روزی بهتر است چقدر باشد ؟

  4. انبار داروخانه شبانه روزی چگونه باید باشد ؟

1- مهم ترین عناصر در طراحی داروخانه شبانه روزی چیست ؟

مهم ترین عناصر در طراحی داروخانه شبانه روزی شیوه طراحی دکوراسیون آن است. وجود نور مناسب در فضا یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون داروخانه شبانه روزی است. هر داروخانه با هر شرایطی که دارد، میزان نور محیط داروخانه باید به گونه ای طراحی و پیاده سازی شود که به راحتی داروهای داخل قفسه ها مشاهد شود.

در یک داروخانه شبانه روزی که به طور مداوم فعال است ، طبیعتا در همه تایم ها باید نور مناسب در داروخانه بتابد. نور پردازی داروخانه به صورت مستمر علاوه بر ایجاد هزینه‌های اضافی، باعث پایین آمدن کیفیت نوری فضا نیز می‌شود.

طراحی فضا باید به شکلی باشد که لزومی برای استفاده از لامپ های اصلی داروخانه در روز نباشد و با تعیین درب و پنجره در بخش های مناسب داروخانه باعث بهره مندی از نور طبیعی در روز خواهد شد.

برای افزایش بهره وری و کیفیت متریال های به کار رفته شده در طراحی داروخانه شبانه روزی راه های گوناگونی وجود دارد. با انتخاب یک طرح حرفه ای در زمینه دیزاین دکوراسیون داروخانه شبانه روزی به خوبی می‌توانید فضای دلخواه تان را با در نظر گرفتن مهم ترین عناصر طراحی داروخانه شبانه روزی فضایی مناسب ایجاد کند.

2- تاثیر قفسه بندی در طراحی داروخانه شبانه روزی چیست ؟

در یک داروخانه شبانه روزی انتظار می رود هر دارویی در آن موجود باشد، تا در هر زمان از شبانه روز بتوانیم مراجعه و دریافت کنیم.

قرار گیری داروهای گوناگون در یک داروخانه در ابتدا نیاز به داشتن یک قفسه بندی مناسب و اصولی دارد تا همه داروها با توجه به ابعاد گوناگونی که دارد در قفسه ها به راحتی قرار بگیرند. انبار داروخانه در واقع قلب داروخانه محسوب می‌شود. طراحی قفسه های داروخانه باید به شکلی باشد که داروهای زیادی به صورت مرتب در قفسه های این ناحیه قرار گیرد.

میزان روشنایی این بخش از مهم ترین عوامل دیگر در طراحی دکوراسیون داروخانه شبانه روزی محسوب می‎‎‌شود. نورپردازی محیط باید به شکلی باشد که داروها را در سریع ترین زمان خوانده شود و با کمترین خطا به مراجعه کننده تحویل داده بشود. انتخاب مکانی مناسب برای پنجره دارویی از نکات دیگر در طراحی دکوراسیون انبار داروخانه می باشد.

3- اثر تعداد پرسنل داروخانه شبانه روزی در طراحی دکور

داروخانه های شبانه روزی در همه ساعات به طور مستمر فعالیت دارند. پس باید در هر ساعت از شبانه روز پرسنل انرژی کافی برای ارائه خدمات و پاسخ گویی به مراجعین را داشته باشند.

آرامش در فضا دکوراسیون داروخانه

محیط داروخانه باید به شکلی طراحی شود که مراجعین از فضای داروخانه آرامش دریافت کنند و پرسنل داروخانه نیز از ماندن به مدت زمان طولانی در داروخانه دچار خستگی نشوند.

تعداد کارمندان داروخانه شبانه روزی

از همین رو همانطور که داشتن میزان نیروی مناسب تاثیر قابل توجهی بر سطح کیفیت و امتیاز داروخانه شما خواهد گذاشت طراحی دکوراسیون داروخانه نیز دارای اهمیت بالایی می باشد.

یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون دراگ استور شبانه روزی داشتن میزان ظرفیت مناسب برای پرسنل است قطعا میزان فضای بین قفسه ها و پیشخوان داروخانه اهمیت بالایی دارد.

نبود میزان فاصله مناسب باعث سریع خسته شدن و اذیت شدن پرسنل داروخانه خواهد شد که کیفیت پاسخ گویی و بازدهی پرسنل نیز کاهش پیدا می‌کند.

4-انبار داروخانه شبانه روزی چگونه باید باشد ؟

انبار داروخانه قلب هر داروخانه است و ظرفیت قرار گیری تمامی داروها را باید داشته باشد. از همین رو یکی از عناصر مهم در دیزاین داروخانه شبانه روزی قفسه بندی داروخانه می باشد.

فاکتور‌های مهم طراحی قفسه داروخانه چیست؟

ابعاد قفسه‌ها و میزان وزنی که قفسه ها باید تحمل کند از عواملی است که باید در طراحی آن لحاظ شود. ابعاد قفسه داروخانه متناسب با ابعاد دارو‌ها می‌بایست طراحی و اجرا شود.

قفسه پنجره دارویی داروخانه چیست؟

از عناصر مهم در دیزاین دکوراسیون داروخانه شبانه روزی قسمت پنجره دارویی است. این ناحیه محل ارتباط بین انبار و بخش پیشخوان داروخانه است. قفسه پنجره دارویی باید در قسمتی قرار بگیرد که در سریع ترین زمان داروها به راحتی به بخش پیشخوان داروخانه ارسال شود. مساحت انبار داروخانه باید به شکلی طراحی شود که پرسنلی که در این ناحیه هستند به آسانی حرکت کنند. بتوانند در زمان کوتاه داروهای مد نظر را پیدا و از طریق پنجره دارویی به مشتری تحویل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *