گروه معماری درمانی پاکاد

پاکاد گروهی از معماران و طراحان حرفه ای در زمینه طراحی فضاهای درمانی گرد هم آورده، تا پروژه های شمارا با اصولی و حرفه ای ترین شکل طراحی و اجرا کند .
گروه معماری پاکاد پس از برداشت پلان ومشاوره های لازم برای طراحی فضا مطابق با نظر و سلیقه شما ، محیط را به صورت سه بعدی طراحی می‌کند تا کارفرما پیش از پیاده سازی نهایی نتیجه کار را به صورت کامل مشاهده و بررسی کند . تا در نهایت فضای طراحی ،مطابق سازمان غذا و دارو و همین طور آنچه شما انتظار دارید باشد .

تاریخ :1400/27/04
مدت زمان اجرا :40 روز
متراژ پروژه :55 متر مربع
سبک :نئوکلاسیک (سنتی)
طراح :مهندس لطفی
ناظر پروژه :مهندس عقیقی
رنگ پروژه :سفید – چوب
طراحی داروخانه دکتر نورایی

پروژه طراحی داروخانه دکتر نورایی

طراحی داروخانه دکتر نورایی واقع در خیابان دانش آموز به مساحت 55 متر مربع می‌باشد. که طراحی‌سه بعدی آن در تیر ماه سال 1400 توسط گروه معماری پاکاد آغاز شد.
با توجه به آیتم هایی که دکتر نورایی برای بازسازی داروخانه مدنظر داشتند، مدت زمان طراحی و اجرای دکوراسیون داروخانه حدود 40 روز زمان برد. در این بازه زمانی عملیات نصب پیشخوان داروخانه ، نصب قفسه های دارویی ، سیم کشی و نورپردازی محیط داروخانه انجام شد. و همچنین طراحی سالن انتظار، نقاشی و نصب گرین وال داروخانه ، طراحی و بعد از تایید دکتر پیاده سازی شد .
کاربری قبلی این فضا یک کافی شاپ به سبک سنتی بود، در هنگام باز طراحی این داروخانه به درخواست خود کارفرما سبک طراحی موجود در بخش درها و پنجره ها حفظ شد. با توجه به همین موضوع در ناحیه طراحی قفسه های دارویی و پیشخوان داروخانه نیز فضا را به شیوه ای طراحی کردیم، که با در و پنجره همخوانی داشته باشد.
برای تطابق بیشتر سبک جدید محیط با سبک سنتی قدیم، در طراحی داروخانه از چوب و گرین وال استفاده کرده ایم.
با توجه به آیتم ها و قوانینی که سازمان غذا ودارو در تاسیس یک داروخانه تعیین کرده یک داروخانه هرچند از متراژ کمی برخوردار باشد. باید برخی از آیتم ها به جهت خدمات رسانی بهتر، در آن اجرا شود. امروزه نگرانی برخی از پزشکان و داروسازان در همین زمینه می‌باشد. پزشکان به دنبال یک معمار و طراح حرفه ای هستند تا در متراژ و مساحت پایین یک فضای بهینه و عالی طراحی کنند.
داروخانه دکتر نورایی جزو داروخانه هایی بود که متراژ مناسب برای پیاده سازی تمامی آیتم های مد نظر سازمان غذا و دارو داشت که به خوبی اجرا شد .

قبل و بعد اجرا

فضای داروخانه دکتر نورایی پیش از تغییر ، ابتدا یک کافی شاپ به سبک سنتی بود.
که بعد از آن نیز به درخواست کارفرما این سبک را حفظ کردیم .
در ادامه گروه معماری پاکاد نیز به جهت اینکه سبک سنتی و شیوه طراحی داخلی باهم دیگر مطابقت داشته باشد، در طراحی داروخانه از ترکیب این سبک به کار برده است.
در ترکیب متریال های اصلی به کار رفته در این پروژه با توجه به سبک انتخاب شده ، به چوب و ترکیب رنگی قهوه ای می‌تون اشاه کرد .

رندرهای طراحی

یکی از بخش هایی که در هنگام طراحی دکوراسیون داروخانه دکتر نورایی باید رعایت می‌شد سبک طراحی قبلی آن بود. در گروه معماری پاکاد پیش از اینکه شروع به بازسازی داروخانه کنیم ، داروخانه دکتر نورایی را به چندین شکل به صورت سه بعدی طراحی کردیم . و همین طور جهت راهنمایی بیشتر به دکتر نورایی چندین نمونه کار طراحی دکوراسیون داروخانه ارائه دادیم. در آخر طرحی که توسط دکتر تایید شد ، حاصل ، یک طراحی نئو کلاسیک که ترکیبی از سبک مدرن امروزی و سنتی بود . این شیوه طراحی و رنگ بندی به شکلی بود که با در و پنجره های فضا بیشترین مطابقت را داشت.

طراحی داروخانه امروزی

شاید فکر کنید سبک سنتی طراحی قدیمی است. اما اگر در خاطرتان باشد داروخانه های قدیمی ترکیبی از قفسه های فلزی با کف پوش موزائیکی بودند. داروخانه های قدیمی از نظر روشنایی و سیستم تهویه هوا وضعیت مناسبی نداشتند، به همین دلیل در مرور زمان میزان مراجعین نیز کاهش پیدا کرد. سازمان غذا و دارو در طراحی داروخانه به جهت خدمات رسانی بهتر به مشتریان شرایط و قوانین جدید ایجاد کرد.
امروزه جای فضا های قدیمی را داروخانه های استاندارد امروزی گرفته است چراکه کیفیت خدمات رسانی بالایی نسبت به گذشته دارد.

ثبت سفارش

گروه معماری پاکاد، آیتم طراحی رایگان را برای مشتریان خود در نظر دارد.
در صورتی که مرحله بعدی از طراحی فضای دکوراسیون یعنی پیاده سازی و اجرای طراحی های سه بعدی توسط تیم پاکاد انجام شود طراحی شما رایگان خواهد بود.
جهت مشاوره، بازدید و طراحی دکوراسیون‌ خود توسط گروه معماری پاکاد، با این شماره09153112851 تماس بگیرید. ویا در قسمت ثبت سفارش اطلاعات خورد را ارسال کنید تا در اسرع وقت همکاران ما با شما تماس بگیرند .