داروخانه, طراحی دکوراسیون داروخانه

طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک چگونه است؟

مقدمه :

برای طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک اصول و استاندارد های مختلفی در نظر گرفته شده است؛ سازما غذا و دارو در قالب آیین نامه تاسیس داروخانه و اداره آن حداقل های مختلفی را برای مساحت کف داروخانه در نظر گرفته است که مطالعه دقیق آن فاصله بسیاری با تلاش برای طراحی دکور داروخانه در قالب آن استاندارد ها  دارد.

  1. چرا طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک اهمیت دارد؟

  2. در تاسیس داروخانه حداقل متراژ داروخانه چه قدر است؟

  3. طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک چه اصولی دارد؟

  4. مهم ترین نکات در طراحی دکور داروخانه های کوچک چیست؟

  5. نقش رنگ در طراحی دکور داروخانه کوچک چیست؟

  6. ایده های طراحی ویترین داروخانه کوچک

  7. نورپرداری در طراحی داروخانه کوچک

  8. اثر خطوط متقارن در طراحی داروخانه کوچک

  9. سبک های طراحی دکور داروخانه کوچک

  10. جزیره در طراحی حرفه ای داروخانه کوچک

1-چرا طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک اهمیت دارد؟

طراحی دکور داروخانه کوچک دارای اهمیت است چرا که اکثر داروخانه متراژ و مساحت زیر بنا آن ها نامناسب می‌باشد. درواقع اکثر داروخانه ها فضا کوچکی دارند که برای طراحی دکوراسیون و نقشه و اجرا دکور آن می‌بایست دقت عمل بالایی صرف شود. تصور کنید شما به عنوان یک دکتر یا پزشک داروساز قصد تاسیس داروخانه بر اساس شرایط و ضوابط تاسیسنامه داروخانه های کشور را دارید؛ در نتیجه شما برای دریافت حداکثر امتیاز لازم نیاز خواهید داشت پارامتر های مختلفی را در طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه خود جای بدهید.

بدون داشتن بعضی حداقل ها ممکن است روال دریافت مجوز برای تاسیس داروخانه به تاخیر بیفتد. بنابراین طراحی داخلی داروخانه های کوچک حساس تر است و نیاز به وقت و حوصله بیشتری نسبت به طراحی دکوراسیون داروخانه های عادی دارد. در طراحی دکوراسیون کوچک بدون تجربه و دانش از پیش اندوخته نمی‌توان به یک طراحی استاندارد رسید. همراه این مقاله باشید تا بر اساس تجربه حرفه ای گروه معماری پزشکی پاکاد به بررسی عناصر و فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه کوچک بپردازیم.

2-در تاسیس داروخانه حداقل متراژ داروخانه چه قدر است؟

آیین نامه تاسیس و اداره داروخانه در ایران که توسط سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت تهیه و تنظیم شده است می‌گوید : بین 30 متر مربع تا 45 متر مربع در شهرها و 20 متر مربع تا 30 متر مربع در روستا ها می‌باشد. بر اساس اینکه داروخانه به صورت نیمه وقت اداره می‌شود یا شبانه روزی است باید حداقل زیر مساحت کف داروخانه در شهرها برای طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک نیمه وقت، 30 متر مربع باشد. داروخانه های شبانه روزی در شهرها نیز حداقل باید 45 متر مربع باشند تا واجد شرایط دریافت مجوز شوند.

آِیین نامه تاسیس داروخانه نسبت به موضوع حداقل متراژ و مساحت داروخانه برای تاسیس و دریافت مجوز حساسیت های بالایی نشان داده است و رعایت استاندارد های ذکر شده در آیین نامه تاسیس داروخانه بسیار حیاتی است. گروه معماری پاکاد با اطلاع دقیق از استاندارد ها و پارامتر های تخصصی سازمان غذا و دارو و آیین نامه تاسیس و اداره داروخانه ها اقدام به طراحی دکوراسیون داروخانه های کوچک می‌کند.

3-طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک چه اصولی دارد؟

اصول متنوع و مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه کوچک وجود دارد که بر اساس هر داروخانه و شرایط خاص آن استفاده می‌شود. برای مثال ممکن در یک داروخانه کوچک با ظرفیت دریافت نور طبیعی کمتر، طراحی محیط بیشتری از جانب سقف را اختصاص به نورپردازی دهد و در عوض متریال و مواد قابل استفاده در طراحی پیشخوان داروخانه یا طراحی کانتر دراگ استور را براق و با جنس بازتاب دهنده در نظر بگیرد. بنابراین اصول طراحی داخلی داروخانه کوچک یا دکوراسیون دراگ استور کوچک متفاوت هستند!

4-مهم ترین نکات در طراحی دکور داروخانه های کوچک چیست؟

توجه به فضا مثبت و منفی طراحی‌داروخانه

دقت به راحتی عبور و مرور بیماران، مراجعه کنندگان و اعضا فارمسی کوچک

توجه ویژه به رنگ های داروخانه جهت دلباز نشان دادن محیط داروخانه های کوچک

توجه ویژه به سیستم طراحی قفسه بندی‌ داروخانه با کمترین فضا اشغالی و بیشترین حجم ظرفیت دارو

5-نقش رنگ در طراحی دکور داروخانه کوچک چیست؟

انتخاب صحیح رنگ می‌تواند در طراحی دکور داخلی داروخانه کوچک معجزه کند! انتخاب ضحیح رنگ های متضاد یا مکمل که ترکیبشان فضا را بزرگ تر نشان می‌دهد به راحتی می‌تواند کوچک بودن مساحت زیر بنی داروخانه کوچک را جبران کند! در طراحی داروخانه کوچک نباید از معجزه رنگ ها غافل شد! یک طراح حرفه ای داروخانه مانند گروه معماری پاکاد در طراحی و انتخاب رنگ های دکوراسیون داروخانه کوچک نهایت دقت عمل را به کار می‌بند و از رنگ های خنثی و تیره کمتر استفاده می‌کند. استاندارد های طراحی داروخانه ممکن است دست و پاگیر باشند اما با زیرکی در طراحی و خلاقیت و سلیقه یک معمار خوش ذوق می‌توان این استاندارد های مزاحم را کم رنگ و حتی تبدیل به نقاط قوت یک داروخانه کرد.

6-ایده های طراحی ویترین داروخانه کوچک

ویترین های شیشه ای در طراحی داروخانه کوچک بی نظیر هستند!

از گل آرایی و گیاه در طراحی ویترین داروخانه کوچک جلوگیری کنید!

ویترین داروخانه کوچک را تا حد امکان با عرض کمتر و طول بیشتر طراحی کنید!

تحت هیچ شرایطی برای طراحی قفسه داروخانه به طراحی پیشخوان داروخانه لطمه نزنید و از آن نکاهید!

قطعا این ها صرفا اندکی از ایده های طراحان پاکاد برای طراحی ویترین داروخانه کوچک می‌باشد که شما می‌توانید همراه با دریافت مشاوره رایگان از ایده های طراحان ما بهره مند شوید و طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک خود را به دستان مطمئنی بسپارید. صرفا با تماس بگیرید تا مشاوره رایگان همراه با ارائه پلان دو بعدی کاملا رایگان و یک بازدید از ملک مورد نظر شما به تاسیس داروخانه شما اختصاص بیابد.

7-نورپرداری در طراحی فارمسی کوچک

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داروخانه های کوچک ممکن است مانند یک شمشیر دو لبه باشد. باید ضمن آگاهی از شیوه صحیح طراحی نورپردازی در طراحی داروخانه کوچک به نور طبیعی داروخانه در زمان های مختلف نیز توجه داشت و همچنین مواد و متریال لازم در طراحی ویترین داروخانه را درست انتخاب کرد تا بازتاب کنند نور به شکل غیر زننده باشند.

8-اثر خطوط متقارن در طراحی داروخانه کوچک

طراحی متقارن و بازی با پرسپکتیو در طراحی داروخانه های کوچک که از ابتکارات مهندسین و طراحان معمار در گروه معماری پاکاد است برای افزایش جلوه فضا در داروخانه های کوچک می‌تواند بی نهایت اثر گذار باشد.

9-سبک های طراحی دکور داروخانه کوچک

طراحی داروخانه کوچک در سبک متقارن

طراحی با چینش پیشخوان به صورت فضا باز

طراحی‌داروخانه به سبک مدرن

10-جزیره در طراحی حرفه ای داروخانه کوچک

طراحی جزیره در طراحی ویترین داروخانه کوچک یک اشتباه است و ابدا توصیه نمی‌شود. اما طراحی جزیره چیست و چه کاربرد هایی در معماری داخلی دارد.

1 فکر در مورد “ طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *