طراحی کلینیک, طراحی مطب

بهترین رنگ ها طراحی مطب یا کلینیک چیست؟

بهترین رنگ دکور مطب

رنگ‌ها تاثیر بالایی بر ثبت تجربه و خاطره بیماران از مراجعه به مطب یا کلینیک شما خواهند داشت! رنگ‌های محیط می تواند تاثیر بالایی بر روی احساسات و خلق و خوی بیماران بگذارد از این رو خوب است بهترین رنگ ها را برای طراحی مطب پزشک تعیین کنید. کاتالوگ و پالت رنگ های درمانی امروزه کمک قابل توجهی در انتخاب رنگ دکوراسیون مطب پزشک به شما می‌کند. در این مقاله تعداد قابل توجهی رنگ‌های درمانی مناسب استفاده در دکوراسیون مطب و کلینیک استفاده کردیم. این رنگ ها متناسب با استاندارد های طراحی محیط های درمانی انتخاب شدند تا ترکیب اصولی آنها با رنگ های غیر درمانی فضایی شیک و استانداردی برای مطب یا کلینیک شما ایجاد کنند.

اهمیت انتخاب رنگ مطب یا کلینیک

برندسازی حرف اول و آخر برای افزایش درآمد مطب‌ها و کلینیک است. اما برند چیست؟ و از همه مهم‌تر برند یک مطب یا برند یک کلینیک چگونه ساخته می‌شود؟ در بازار خدمات درمانی مخصوصا برای مطب‌های دندان‌پزشکی رقابت مشکل و دشوار شده است. داشتن یک برند استوار از مسیر ایجاد یک هویت بصری زیبا و به یاد ماندنی می‌گذرد. انتخاب رنگ، انتخاب نام برند، طراحی لوگو مطب و همه این موارد بخشی از هویت بصری یک مطب هستند که توسعه آن منجر به ایجاد برند برای یک مطب یا کلینیک می‌شود. بنابراین دانستیم طراحی دکوراسیون مطب در افزایش فروش مطب اثر گذار است و انتخاب درست رنگ فروش مطب را تحت اثر قرار می‌دهد.

مشاوره رایگان طراحی دکوراسیون داروخانه و مطب

بازسازی داروخانه و مطب، فقط طراحی یک دکور نیست!

شرکت معماری درمانی پاکاد؛ با سابقه ترین طراحی و مجری داروخانه و مطب در کشور. افتخار ما اعتماد بیش از 150 پزشک در طول هشت سال فعالیت معماری درمانی است. جهت دریافت مشاوره رایگان برای بازسازی صفر تا صد مطب یا داروخانه خود با شماره 09153112851 تماس بگیرید.

مهم‌ترین نکته برای انتخاب رنگ مطب یا کلینیک

پیش از انتخاب رنگ دکوراسیون مطب یا کلینیک باید به رنج سنی بیماران و کاربردی که مطب و کلینیک دارد توجه کنید. برای مثال رنگ مطب دندان‌پزشکی که طرف قرارداد یک ارگان دولتی است با رنگ یک کلینیک تخصصی کودکان کاملا متفاوت خواهد بود. در روانشناسی رنگ‌ها به ویژگی هرکدام از آنها اشاره شده است. بهتر است هر رنگ دکوراسیون داخلی مطب یا کلینیک منطبق بر پالت رنگ‌های درمانی انتخاب شود.

برای مثال رنگ‌های سبز، آبی و سفید سه رنگ شاخص معماری درمانی هستند که در مراکز درمانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله به ترتیب فهرست زیر می‌خوانید :

  • محبوب‌ترین رنگ برای مطب و کلینیک
  • بهترین رنگ ها برای طراحی داخلی مطب چیست؟
  • آیا ترکیب رنگی دکوراسیون مطب ها مانند هم هستند؟
  • آیا رنگ ها تاثیری بر ارائه خدمات مطب دارد؟

1- محبوب‌ترین رنگ برای مطب و کلینیک         

محبوب ترین رنگ در میان پزشکان رنگ سفید است. رنگ سفید نماینده پاکیزگی و همچنین شناخته شده به عنوان مهم‌ترین رنگ معماری درمانی است. رنگ سفید و ترکیب‌های مختلف رنگ سفید در دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک بسیار استفاده می‌شود. سفید از مجموعه رنگ‌هایی است که به سادگی با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شود. اما چرا رنگ سفید در معماری درمانی و طراحی دکور مطب بسیار استفاده می‌شود؟ رنگ سفید به دلیل اینکه کمترین آلودگی ممکن را به خوبی نمایش می‌دهد باعث می شود کادر مطب به سرعت اقدام و آن را رفع کنند.

کاربرد رنگ سفید در مطب‌های کوچک

در طراحی دکوراسیون مطب کوچک با توجه اینکه به دنبال بهنه سازی در این فضا هستیم تا بزرگ‌تر به نظر برسد استفاده از رنگ سفید در طراحی مطب، یکی از اقدامات موثر در بزرگ نمایش دادن مطب است. رنگ سفید می‌تواند محیط مطب یا کلینیک را بزرگ‌تر نمایش می‌دهد. در طراحی دکوراسیون مطب‌های کوچک بهتر است فضا بی دلیل اشغال نشود و دکوراسیون مطب مینیمال طراحی شود.

ترکیب رنگ سفید و آبی برای مطب

ترکیب رنگ سفید و آبی برای دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک بسیار پر استفاده است. پر استفاده‌ترین رنگ برای طراحی دکور مطب یا کلینیک و اکثر مراکز درمانی ترکیب سفید و طیفی از آبی است. پالت رو به رو متناسب‌ترین رنگ‌های آبی را برای استفاده در کنار رنگ سفید در دکوراسیون مطب به نمایش گذاشته است. آبی رنگ اطمینان است و نماینده اعتماد و اعتبار جاری بین دکتر و بیمار است. رنگ آبی استرس مراجعه کنندگان را کم می‌کند و محیط را آرام و امن نمایش می‌دهد. البته ترکیب رنگ آبی و سفید برای دکوراسیون مطب یا کلینیک دندان‌پزشکی بسیار تکرار شده است. به طوری که اکثر مراکز درمانی به همین رنگ هستند.

بهترین رنگ برای مطب یا کلینیک

رنگ‌های پاستلی در طراحی دکور مطب

رنگ‌های پاستلی در طراحی دکور مطب از جدید‌ ترین ترند‌های طراحی دکور کلینیک‌های پوست و مو است. مراکز آرایشی و بهداشتی و همچنین مطب‌های زیبایی از رنگ‌های پاستلی استفاده می‌کنند چرا که رنگ‌های کرمی پاستلی نماینده پوست صاف و بدون چروک است. استفاده از رنگ‌های کرمی در طراحی مطب و کلینیک‌های پوست و مو برای سال 2024 یک ترند جدید است. طراجی دکوراسیون کلینیک‌های زیبایی بسیار مهم است چرا که برای مخاطب هدف کلینیک‌های زیبایی و پوست و مو زیبایی و کلاس کاری کلینیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

2- بهترین رنگ ها برای طراحی داخلی مطب چیست؟

بهترین رنگ‌های برای طراحی مطب پزشک رنگ های درمانی هستند که این ها معمولا رنگ های روشنی هستند؛ با استفاده گسترده از این رنگ ها کارفرما ها به دنبال ترکیب رنگی‌های خاص تری هستند که میزان حرفه ای و متمایز بودن شما را برجسته تر کند . برای ایجاد فضایی شیک از رنگ های تیره نیز میتوان به کار برد. برای بهره گیری از رنگ های تیره باید به میزان استاندارد از آن در محیط استفاده کرد. در صورتی که از رنگ های تیره  بیش از اندازه مناسب استفاده کنید باعث کاهش روشنایی محیط و ایجاد محیطی استرس زا و پر تنش خواهد شد. در کل برای استفاده از رنگ های تیره در طراحی داخلی مطب باید به میزان روشنایی و ساحت محیط توجه داشت، طبیعتا در محیط های کوچک شرایط استفاده از رنگ های تیره خاص تر خواهد شد و باید با توجه و حساسیت بیشتری از رنگ های تیره استفاده کرد.  

ترکیب اکسسوری و ترکیب رنگ در مطب

برای به کارگیری از رنگ های تیره می توان از اکسسوری ها نیز کمک گرفت. قرار دادن اکسسوری ها و یا وسایل دکوری تیره مانند صندلی های سالن انتظار، شلف ها و یا تابلو های نصب شده بر روی دیوار میز ها و لوازم دکوراتیو در کنار رنگ های روشن محیط علاوه بر برجسته تر نمایش داده شدن آنها فضایی شیک و حرفه ای را پدید خواهد آورد. با انتخاب یک طراح حرفه ای در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی مطب به راحتی میتوانید ترکیب رنگی مد نظر خودتان را مشخص کنید. در صورتی که طراح حرفه ای باشد از ترکیبات رنگی به شکلی در محیط استفاده می کند که استاندارد های لازم در آن رعایت شده باشد و باعث ایجاد احساسات منفی در مراجعه کنندگان نخواهد شد.

ترکیب رنگ مینیمال دکور مطب

ترکیب رنگ‌های مینمیال برای دکور مطب بسیار محبوب هستند. برای مخاطبان این دسته از رنگ‌ها اگر در دکوراسیون مطب استفاده شوند بسیار چشمگیر هستند. طراحی دکوراسیون مطب به سبک مینمیال در سال 2024 بسیار ترند شد. طراحی دکور کلینیک‌ها با رنگ‌های مینمیال مانند طیف‌های خاکستری یا کرمی شروع مسیر طراحی کلینیک به سبک مدرن و مینیمال است.

ترکیب رنگ مینیمال برای مطب

متفاوت‌ترین ترکیب رنگ دکور مطب

شرکت معماری درمانی پاکاد تعداد قابل توجهی مطب و کلینیک دندان‌پزشکی کودکان و بزرگسالان با رنگ دکور صورتی طراحی و اجرا کرده است! صورتی متفاوت ترین رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک است و از رنگ‌های کلاسیک در معماری درمانی شناخته می‌شود.

متفاوت‌ترین ترکیب رنگ دکور مطب

رنگ‌های مناسب دکور مطب یا کلینیک

3-آیا ترکیب رنگی دکوراسیون مطب ها مانند هم هستند؟

ترکیب رنگی دکوراسیون در مطب با توجه به خدماتی که ارائه می کند میتواند متفاوت باشد، به طور مثال در طراحی دکوراسیون مطب پوست مو با ترکیب رنگی مطب اطفال تفاوت قابل توجهی خواهد داشت. در طراحی دکوراسیون مطب پوست و مو به جهت اینکه فضایی حرفه ای و مورد اعتمادی را برای مراجعین ایجاد کنیم از رنگ های تیره نیز در ترکیب رنگی محیط استفاده خواهیم کرد، در طراحی دکوراسیون مطب اطفال برای ایجاد فضایی بسیار آرامش بخش ممکن است تمام رنگ های به کار برده در محیط مطب روشن باشد و در برخی از دیوار ها نیز برای کاهش حس اضطراب در کودکان، انیمیشن های محبوب را روی دیوار ها نقاشی کنیم. به صورت کلی در طراحی دکوراسیون مطب پزشک و تعیین بهترین رنگ ها برای طراحی دکوراسیون مطب ، ابتدا به نوع خدماتی که مطب ارائه می دهد و میانگین رنج سنی افرادی که به آن مطب مراجعه می کندد توجه داشت و بعد اقدام به طراحی مطب کرد.

4- آیا رنگ ها تاثیری بر ارائه خدمات مطب دارد؟

رنگ ها ممکن است تاثیری بر کیفیت و کاری که مطب پزشک انجام می دهد نداشته باشد اما آنها تاثیر مستقیمی بر روی روحیات و احساسات مراجعین مطب خواهد گذاشت .از آنجایی که رنگ ها می تواند انتقال دهنده حرفه ای بودن شما و کسب اعتماد مشتری برای شما باشد بهتر است در طراحی دکوراسیون مطب حساسیت بالایی داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *