داروخانه

طراحی داروخانه در تهران | هزینه طراحی دکوراسیون داروخانه در تهران

طراحی داروخانه در تهران چگونه انجام می‌شود؟ مراحل مهم طراحی داروخانه در تهران چیست؟

راه‌اندازی داروخانه یا بازسازی داروخانه در تهران چگونه است؟

طراحی داروخانه در تهران با چه هزینه‌ای انجام می‌شود؟! در این مقاله برای شما داروساز‌های محترم، دکتر‌های گرامی و همچنین سرمایه‌‌گذاران در کسب و کار داروخانه مطالب ارزشمندی را تدارک دیده‌ ایم. شما با خواندن این مقاله به جواب تمامی سوال‌های خود در زمینه طراحی داروخانه یا بازسازی آن خواهید‌ رسید. همچنین آمار‌ها و ارقام و تحلیل‌های مختلفی در خصوص راه‌اندازی داروخانه در تهران را بررسی خواهید کرد که گروه معماری درمانی پاکاد در چند مرحله آن‌ها را تحقیق و پردازش کرده است.در دو بخش ذیل با فاکتور‌ها و عوامل موثر در دیزاین یا راه‌اندازی داروخانه آشنا خواهید شد. و در ادامه مقاله به جزئیات بیشتری خواهیم رسید.

راه‌اندازی داروخانه در تهران چگونه انجام می‌شود؟

  1. دریافت مجوز‌های داروخانه یا خرید مجوز‌ داروخانه در تهران
  2. شناخت شرایط و ضوابط تاسیس داروخانه در تهران
  3. یافتن مناسب ترین مکان برای راه‌اندازی داروخانه
  4. طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه
  5. تخریب مکان و بازسازی داخلی داروخانه
  6. طراحی و نصب قفسه‌های دارویی داروخانه
  7. جذب منابع انسانی داروخانه و چینش دارو‌ها
  8. بازاریابی و تبلیغات برای داروخانه

بازسازی داروخانه در تهران چه عوامل مهمی دارد؟

  1. بررسی چالش‌های داروخانه قدیمی
  2. برداشت پلان داروخانه و بازطراحی داروخانه
  3. بررسی نیاز‌ به قفسه‌های قبلی داروخانه
  4. برآورد هزینه و زمان مورد نیاز
  5. تخریب و بازسازی داروخانه به لحاظ اجرایی
  6. ریبرندینگ یا بازسازی برند داروخانه
فاکتور‌های مهم در راه اندازی داروخانه چیست؟

1.هزینه راه‌اندازی داروخانه در تهران شامل چه چیز‌هایی است؟

راه‌اندازی داروخانه به عوامل بسیاری وابسته است و هزینه نهایی راه‌اندازی داروخانه را نیز همین عوامل مشخص می‌کند. برای مثال خرید مجوز داروخانه یا دریافت مجوز داروخانه بخشی از هزینه‌های راه‌اندازی فارمسی در تهران است. طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه و تجهیز آن نیز بخش دیگری از هزینه‌های راه‌اندازی داروخانه است. برای مثال یک دکتر یا داروساز می‌تواند از بهترین نوع مصالح و متریال معماری و دکوراسیون داخلی در داروخانه خود استفاده کند و این امر هزینه‌های او را بالا ببرد یا کاملا برعکس! در نتیجه این وابسته به شماست که چگونه داروخانه‌ای با جه هزینه‌ای راه‌اندازی می‌کنید. اما بر اساس عوامل زیر ‌می‌توان هزینه‌های اولیه را تا حدی تخمین زد :

هزینه خرید، رهن یا اجاره ملک داروخانه

بسیاری از دکتر‌ها و داروساز‌های مطرح که از شم اقتصادی خوبی برخوردار هستند تلاش بر خرید یا اجاره بلند مدت ملک داروخانه خود دارند. چرا که علاوه بر افزوده شدن ارزش ملک، کسب و کار داروخانه نیازمند به توسعه مستمر برای تثبیت در بازار دارد و بدون داشتن یک ملک ثابت یا حداقل بدون حضور طولانی مدت در یک منطقه جغرافیایی مشخص راه‌اندازی داروخانه غیر عقلانی به نظر می‌رسد.

هزینه طراحی دکوراسیون داروخانه یا قیمت طراحی داروخانه

برداشت پلان داروخانه، طراحی نقشه دو بعدی داروخانه و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه که همان نقشه سه بعدی داروخانه است شامل هزینه‌های قابل توجهی خواهد شد. هزینه طراحی داروخانه در تهران از 150.000 هزار تومان برای هر متر مربع تا بیش از 400.000 هزار تومان برای هر متر مربع متفاوت است. البته طراحان یا شرکت‌های معماری بسیاری نیز کمتر از نرخ 150.000 هزار تومان فعالیت می‌کنند و از کیفیت طراحی داخلی داروخانه پایین تری برخوردار هستند. برای مثال طراحانی با نرخ و قیمت‌های ارزان تر عموما از استاندارد‌های طراحی داروخانه آگاه نیستند و یا حتی شرایط و ضوابط تاسیس داروخانه را نمی‌شناسد. طراحی داروخانه اصول مشخصی دارد. طراح می‌بایست به ارتفاع پیشخوان داروخانه و فاکتور‌هایی نظیر این مورد آگاه باشد و همچنین به صورت خلاقانه داروخانه شما را بدون کپی و با نوآوری طراحی کند.

مشاوره رایگان طراحی دکوراسیون داروخانه و مطب

بازسازی داروخانه و مطب، فقط طراحی یک دکور نیست!

شرکت معماری درمانی پاکاد؛ با سابقه ترین طراحی و مجری داروخانه و مطب در کشور. افتخار ما اعتماد بیش از 150 پزشک در طول هشت سال فعالیت معماری درمانی است. جهت دریافت مشاوره رایگان برای بازسازی صفر تا صد مطب یا داروخانه خود با شماره 09153112851 تماس بگیرید.

هزینه اجرای دکوراسیون داخلی داروخانه

قاعدتا هر طراحی استانداردی نیاز به اجرای استاندارد خواهد داشت. پس از طراحی دکورسیون داروخانه باید بر اساس نقشه آن را اجرا کرد. تخریب، بازسازی جزئی یا کلی ملک و همچنین دیزاین داخلی ملک می‌تواند بخشی از فرایند اجرا باشد. خرید و نصب و طراحی قفسه دارویی داروخانه بسیار مهم است. تهیه متریال و مصالح مناسب نیز از هزینه‌های مهم اجرای دکوراسیون داخلی داروخانه است. در سال 1402 اجرای یک دکوراسیون داخلی برای یک داروخانه با متراژ 80 متر مربع 450.000.000 تومان تمام شده است. داروخانه مورد نظر توسط گروه معماری پاکاد طراحی و اجرا شده است و شما می‌توانید نمونه خروجی پروژه داروخانه ذکر شده را در «پروژه طراحی و اجرای داروخانه تقی‌زاده در مشهد» مشاهده کنید. در سال 1402 داروخانه دیگری با متراژ 105 متر مربع توسط گروه معماری پاکاد طراحی و اجرا شده است که هزینه تمام شده آن 220.000.000 تومان شده است.

در نتیجه متراژ داروخانه اثر مستقیم بر هزینه طراحی و اجرای دکوراسیون داروخانه ندارد. و نوع متریال و مصالح داروخانه حرف آخر در مشخص کردن هزینه‌ها را می‌زند.

متریال «های گلاس»نسبت به دو متریال دیگر گران‌تر می‌باشد ولی بسیار با دوام و زیبا است و یک انتخاب لوکس است.
متریال «ام‌دی‌اف»متریالی گران قیمت شناخته می‌شود نسبتا دوام خوبی دارد و در طرح‌های مختلف زیبا است و یک انتخاب مدرن است.
متریال «ملامینه»ارزان ترین متریال جهت طراحی داروخانه است که از کیفیت حداقلی برخوردار باشد و یک انتخاب اقتصادی است.
انواع معروف متریال و مصالح در طراحی داروخانه و مطب

هزینه تجهیز داروخانه و خرید دارو‌های اولیه

پزشکان و داروساز‌های مختلفی تجهیز ملزومات راحتی مراجعه کنندگان و پرسنل داروخانه را وظیفه خود می‌دانند. در صورتی که کادر داروخانه یا کارمندان داروخانه در محیط فارمسی و کاری خود احساس راحتی کنند قطعا از کیفیت مطلوب تری در کارشان رونمایی می‌شود. به سخن دیگر بازدهی پرسنل داروخانه در صورت برخورداری از یک داروخانه با محیط آرامش بخش بالا می‌رود و همچنین مراجعه کنندگان در صورت وجود تجهیزاتی نظیر لوازم گرمایشی و سرمایشی مناسب، تهویه کننده هوا، سیستم نوبت دهی خودکار و… به وجود خواهند آمد. تجهیز اولیه داروخانه بر اساس ایجاد یک محیط کارآمد و راحت برای کارمند و مراجعه کننده از هزینه‌های راه‌اندازی داروخانه محسوب می‌شود. تابلو‌های دکوراتیو و همچنین دیزاین هنرمندانه داروخانه هزینه بر اما بسیار مفید خواهد بود. در ادامه خاطر نشان می‌شود که قطعا خرید کالا‌های اولیه داروخانه یکی از هزینه‌های اولیه راه‌اندازی است که به مرور هزینه جاری می‌شود.

هزینه استخدام منابع انسانی داروخانه و تبلیغات و برندسازی داروخانه

منابع انسانی داروخانه چه کسانی هستند؟ مسئول داروخانه یا همان مسئول فنی داروخانه، تکنسین دارویی یا همان نسخه‌پیچ داروخانه، اپراتور داروخانه و صندوقدار داروخانه همگی بخشی از تیم منابع انسانی داروخانه هستند که هر کدام حقوق و دستمزد متفاوتی دارند. برای تبلیغات و برندسازی داروخانه نیز باید هزینه‌ای را در نظر گرفت. بسیاری از داروخانه‌های مدرن امروزی از سایت و دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند.

هزینه بازسازی داروخانه چه قدر است؟

2- عناصر مهم بازسازی داروخانه چیست؟

در طراحی داروخانه عناصر بسیار مهمی وجود دارد. طراحی دکوراسیون داروخانه از صفر بسیار آسان تر از بازطراحی داروخانه و بازسازی داروخانه است. چرا که بحث چالش یابی و حل مشکلات داروخانه نیز مطرح می‌شود. در بازسازی دکوراسیون داروخانه باید به تجربیات برندینگ، فیبدک مشتریان، مشکلات مرتبط با چینش فضا داروخانه دست و پنجه نرم کرد. همچنین باید بازسازی داروخانه به صورت بهینه انجام شود و کم هزینه و سریع باشد!

چه قدر زمان برای بازسازی داروخانه لازم است؟

برای دکتر‌های محترم و داروساز‌های گرامی مهم ترین فاکتور زمان است! گروه معماری پاکاد به خوبی از چالش‌های شغلی داروخانه و پزشکان آگاه است و می‌داند که بسته بودن داروخانه بیش از زمانی شخص برای کسب و کار داروخانه مضر و خطرناک است. فرایند بازسازی داروخانه برای طراحی داروخانه‌های مختلف متفاوت است اما عموما یک بازسازی کامل بین 30 الی 40 روز زمان خواهد بود. البته بسیاری از داروخانه‌ها نیز صرفا به طراحی قفسه داروخانه یا تعویض کفپوش‌های داروخانه نیاز دارند که با هزینه پایین‌تر و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

هزینه بازسازی داروخانه چه قدر است؟

برای هر داروخانه متفاوت است و به عواملی مانند نوع متریال انتخابی، متراژ و سرعت پیشروی پروژه و… وابسته است. با شماره 09153112851 تماس بگیرید و ضمن مشاوره رایگان از هزینه بازسازی داروخانه خود مطلع شوید.

آیا می‌شود از قفسه‌های داروخانه قبلی در بازسازی داروخانه استفاده کرد؟

بله قطعا! در صورت توافق و تاکید پزشک مبتنی بر حفط قفسه‌های داروخانه قبلی، ابعاد قفسه‌ها ضمن برداشت پلان داروخانه ثبت می‌شوند و عینا از همان قفسه‌ها در بازطراحی دکوراسیون داروخانه شما استفاده خواهد شد.

3- مهم ترین نکات طراحی داروخانه در تهران چیست؟

  1. به برندسازی دکوراسیون داروخانه خود اهمیت بدهیم.
  2. داروخانه خود را در نزدیکی داروخانه‌های دیگر تاسیس نکنیم.
  3. طراحی داروخانه خود را منحصر به فرد انجام دهیم.
  4. مزیت‌های مختلفی برای مراجعه کنندگان خود در دکوراسیون ایجاد کنیم.
  5. طراحی اتاق مشاوره دارویی داروخانه را جدی بگیریم!
  6. ویترین داروخانه یا طراحی پیشخوان زیبایی داشته باشیم

4- بهینه ترین متراژ داروخانه برای راه‌اندازی داروخانه در تهران چه قدر است؟

بر اساس تحقیقات گروه معماری پاکاد مناسب ترین داروخانه‌ها در شهر تهران به لحاظ راه اندازی و توسعه و کسب و کار بین 80 متر مربع تا 100 متر مربع هستند! اما چرا؟ داروخانه‌هایی با مساحت محیط بزرگ تر از 100 متر مربع به سختی تجهیز می‌شوند و هزینه های طراحی دکوراسیون داروخانه شما را ضمن استفاده از متریال باکیفیت بالا می‌برند و پر کردن ویرین و همچنین قفسه‌های دارویی داروخانه‌های بزرگ بسیار سخت است. از این رو طراحی داروخانه مدرن در تهران رواج بیشتری دارد.

سوالات متداول طراحی داروخانه در تهران

1-آیا گروه معماری شما در تهران پروژه طراحی و اجرا داروخانه قبول می‌کند؟

بله! گروه معماری پاکاد با افتخار در سراسر ایران عزیز پروژه طراحی دکوراسیون داروخانه و اجرای آن را قبول می‌کند و تا به حال تعداد قابل توجهی پروژه فرا استانی داشته است.

2- هزینه طراحی دکوراسیون داروخانه در تهران چه قدر است؟

بین 150.000 تا 180.000 هزار تومان برای هر متر مربع می‌باشد و در صورتی که فاز اجرایی پروژه شما به گروه معماری ما داده شود، هزینه‌های طراحی دکوراسیون داروخانه شما رایگان خواهد شد و پاکاد هیچ هزینه‌ای برای طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه شما دریافت نمی‌کند!

3- آیا برداشت پلان و طراحی نقشه دو بعدی داروخانه شامل هزینه است؟

بله اما گروه معماری ما هیچ هزینه‌ای بابت مشاوره رایگان، برداشت پلان اولیه و بازدید و همچنین طراحی نقشه دو بعدی داروخانه شما یا همان پلان داروخانه دریافت نمی‌کند!

6 فکر در مورد “ طراحی داروخانه در تهران | هزینه طراحی دکوراسیون داروخانه در تهران

  1. زینب شورورزی گفت:

    سلام
    آیا طراحی اتاق مشاوره داروخانه اجباری است؟

    1. pakad-admin گفت:

      سلام بر دکتر شوروزی گرامی. تا مدتی برای داروخانه اجباری نبود اما دارای امتیاز قابل توجهی داشت. مدتی است که اجباری شده و ضمنا بخشی از تقاضای مشتریان برای داروخانه‌های بزرگ هستش.

  2. عطیه حبیبی گفت:

    سلام وقتتون بخیر ،برای باز سازی و طراحی داروخانه به صورت صفر تا صد باید چطوری اقدام کنم ؟

    1. pakad-admin گفت:

      سلام و عرض ادب
      فقط کافیه با شماره ۰۹۱۵۳۱۱۲۸۵۱ تماس بگیرید؛ مهندسان سرپرست پروژه ما به صورت رایگان برای بازسازی داروخانه یا مطب به شما مشاوره خواهند داد.

  3. دکتر صبا مولودی گفت:

    سلام و درود
    آیا در شهرستانهای تهران هم طراحی و اجرا داروخانه دارید؟

    1. pakad-admin گفت:

      سلام و عرض احترام؛ بله در تمامی شهرستان‌ها و سرار ایران به ویژه تهران اقدام به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی داروخانه می‌کنیم. تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *