طراحی دکوراسیون کلینیک اطفال, طراحی مطب دندان‌پزشکی

راز طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

کودکان زیر 12 سال روحیه کاملا متفاوتی با با بزرگسالان دارند. کودکان با آمدن نام دندان پزشکی میزان اضطراب بالایی نسب به بزرگسالان می‌گیرند و در ذهنشان تنها درد دندان و آمپول نقش می‌بندد. پزشکان حرفه ای ازین مسئله به راحتی نمی‌گذرند و به دنبال راهی برای کاهش میزان استرس و جذب کودکان هستند. از همین رو یکی از موثر ترین راه ها برای جذب کودکان به مطب دندانپزشکی فراهم کردن و طراحی محیط اختصاصی برای کودکان می‌باشد. راز طراحی مطب دندانپزشکی کودکان و ساختن محیطی شاد بجای مضطرب نیاز به تجربه و مهارت یک تیم متخصص دارد که در کنار رعایت ضوابط طراحی مطب دندانپزشکی فضایی متناسب برای کودکان ایجاد کند . در ادامه به نکات مهم در طراحی کلینیک دندانپزشکی کودکان اشاره و توضیح داده ایم.

1- نحوه طراحی مطب دندانپزشکی کودکان با بزرگسالان چه تفاوتی دارد؟

مطب دندانپزشکی مشهد

روحیه و میزان اضطراب یک کودک در فضای مطب دندان پزشکی بسیار بیشتر از افراد بزرگسال می باشد از همین رو پزشکان به دنبال راهی برای ایجاد فضایی لذت بخش و سرگرم کننده برای کودکان هستند ، در صورتی که کودک حس منفی و نگرانی نداشته باشد پزشک نیز با راحتی و تمرکز بیشتری میتواند کودکان را معاینه کند. طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشک نقش موثری در ایجاد حس شادی و یا اضطراب و گریه در کودک دارد .راز طراحی مطب دندانپزشکی کودکان در نحوه انتخاب متریال می باشد. متریال ها و نوع پالت های رنگی به کار رفته در طراحی مطب کودکان نسبت به مطب بزرگسال تفاوت قابل توجهی دارد.

2-تفاوت متریال طراحی داخلی کلینیک کودکان نسبت به بزرگسالان چیست؟

در قدم اول انتخاب پالت رنگی متناسب با روحیه کودک است . با توجه به این مسئله قطعا از رنگ های تیره مانند طوسی و مشکی در طراحی مطب دندانپزشکی کودک استفاده نمی‌کنیم. اما در طراحی مطب دندانپزشکی بزرگسالان ممکن است از طیف های رنگی تیره نیز استفاده کنیم.
در قدم بعدی ، نحوه طراحی دیوار های مطب کودک می باشد که با مطب بزرگسالان است که هیچ شباهتی باهم ندارند. ایده های مختلفی برای طراحی مطب دندانپزشکی وجود دارد ، به طور مثال ممکن است در طراحی مطب اطفال ، از داستان انیمیشن ها و کاراکتر های محبوب کودکان بر روی دیوار ها نقاشی کرد اما در مطب بزرگسالان ممکن است طراحی دیوار کاملا با متریال های دیگر با تم رنگی تیره پیاده سازی شود .

طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی کودکان

طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی دکتر پارسایی


از دیگر تفاوت های مطب کودکان نسبت به مطب بزرگسالان در یونیت دندانپزشکی آن می باشد . سایز یونیت دندانپزشکی کودکان 60*60*120 می باشد. در حالی که ابعاد یونیت دندانپزشکی بزرگسالان 195*111*199 می باشد.

3-راز طراحی مطب دندانپزشکی کودکان در رنگ آمیزی محیط چیست؟

انتخاب طیف رنگی باید متاسب با رنج سنی کودکان باشد ، رنگ های تیره و مضطرب کننده ، علاوه بر اینکه هیچ جذابیتی برای کودکان نخواهد داشت ، باعث ایجاد اضطراب و نگرانی کودکان خواهد شد.
راز طراحی مطب دندانپزشکی کودکان در رنگ آمیزی محیط، انتخاب طیف رنگی متناسب برای دختران و پسران است، رنگ آمیزی باید متناسب با هر دو جنسیت unisex باشد. به طور مثال در رنگ آمیزی محیط تنها از رنگ صورتی نباید استفاده کرد ، بهتر است ترکیب رنگ ها مناسب هر دو جنسیت باشد.

4-طراحی سالن انتظار اختصاصی برای کودکان چگونه باید باشد؟

برای داشتن فضایی اختصاصی کودک ، نحوه طراحی تمام فضای مطب و تجهیزات قرار گرفته در محیط اهمیت و نقش بسزایی دارد.

شیوه طراحی دیوار ها مطابق با محبوب ترین انیمیشن ها .
نحوه انتخاب مبلمان باید متناسب با قد و اندازه کودکان باشد .
اختصاص قسمتی از سالن انتظار برای قرار دادن وسایل سرگرمی و بازی کودکان

5- طراحی حرفه ای فضای اطراف یونیت دندانپزشکی کودک چگونه است ؟

راز طراحی مطب دندانپزشکی کودکان در اتاق درمان ، ایجاد راهی برای سرگرم شدن کودک و فراموش کردن روند درمان است . زمانی که کودک بر روی یونیت نشسته و در حال معاینه می باشد ، تنها جایی که میتواند مشاهده کند سقف بالای یونیت دندانپزشکی است . یکی از مناسب ترین ایده ها برای این قسمت نصب TV می باشد . با پخش انیمشن مورد علاقه کودک ، بخش زیادی از توجه در هنگام معاینه به انیمیشن خواهد بود .
مطب دندانپزشکی کودکان دکتر پارسایی ، یکی از مطب هایی بود که حرفه ای ترین اتاق درمان کودک را برایشان ایجاد کردیم . اتاق درمان کودک این مطب بر گرفته از همین ایده در طراحی می باشد . با قرار گیری تلویزیون بر روی پایه متحرک به میتواید به راحتی آن را در راستای دید کودک قرار بدهید.

فضای مطب شما اعتبار و برند شما خواهد بود ، نباید آن را دست کم بگیرید ، داشتن فضایی لذت بخش موجب افزایش رضایتمندی مراجعین و بیماران و جلب اعتماد آن ها خواهد شد. نکات کلیدی و راز های طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی اطفال بخش زیادی از آن به ایده ها و خلاقیت طراح در هنگام طراحی مطب کودک مرتبط است. گروه معماری پاکاد از زمان برداشت پلان کلینیک دندانپزشکی ، تا مشاوره با تیم حرفه ای و با تجربه و پیاده سازی قدم به قدم پروژه ، در کنار شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *