داروخانه, طراحی دکوراسیون داروخانه

پیشخوان داروخانه چیست؟ | استاندارد ارتفاع پیشخوان داروخانه چه قدر است؟

مقدمه این مقاله:

پیشخوان داروخانه چیست؟ در طراحی دکوراسیون پیشخوان داروخانه می‌بایست به دیزاین پیشخوان داروخانه توجه بسیاری کرد. طراحی کانتر یا پیشخوان داروخانه بسیار اهمیت دارد چرا که محل ارتباط بین مشتری و مسئول داروخانه است. خرید و فروش دارو در نزد پیشخوان داروخانه اتفاق می‌افتد. کانتر داروخانه ارتفاع و طراحی به خصوصی باید داشته باشد.

هدف این مقاله چیست؟

پس از آشنایی کامل با شرایط تاسیس داروخانه ، در استاندارد های طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی دکوراسیون داروخانه از مهم ترین بخش های دیزاین، همین طراحی کانتر یا به اصطلاح طراحی پیشخوان داروخانه است. متریال و مواد مختلفی در طراحی این بخش مهم استفاده می‌شود. همراه این مقاله باشید تا با جزئیات و صفر تا صد طراحی پیشخوان در داروخانه آشنا شوید.

  1. طراحی دکوراسیون داروخانه چه بخش‌هایی دارد؟

  2. طراحی پیشخوان داروخانه چگونه است؟

  3. نقش رنگ در طراحی پیشخوان داروخانه چیست؟

  4. انواع شیوه‌های طراحی پیشخوان داروخانه

  5. ارتفاع پیشخوان داروخانه چه قدر باید باشد؟

  6. طراحی کانتر داروخانه در مشهد چگونه است؟

  7. هزینه طراحی کانتر یا پیشخوان داروخانه

  8. اِلمان های طراحی دکوراسیون داروخانه

1-طراحی دکوراسیون داروخانه چه بخش‌هایی دارد؟

بخش های مختلفی در طراحی دکوراسیون داروخانه نهفته است. برای مثل طراحی پیشخوان داروخانه یا همان طراحی کانتر داروخانه از مهم ترین بخش ها است. طراحی اتاق مشاوره که به اتاق مشاوره دارویی معروف است نیز در طراحی داخلی داروخانه اهمیت بسیاری دارد. از دیگر بخش های با اهمیت در طراحی داخلی داروخانه ها، تابلو های دکوراتیو و قفسه بندی ها است. چینش درست قفسه ها و قفسه بندی استاندارد موجب می‌شود که اعضا داروخانه یا مراجعه کنندگان با فضا داروخانه ارتباط بهتری بگیرند. در ایجاد حس اطمینان و فروش بهتر کالا ها و دارو ها در داروخانه نکات پنهان بسیاری وجود دارد. هرگز نباید در طراحی داروخانه ها بر اساس کلیشه هایی ورود کرد که دارای استاندارد های سازمان غذا و دارو نیستند! از برجسته ترین گروه های معماری که به صورت تخصصی به طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه و مطب می‌پردازد می‌توان به گروه معماری پاکاد اشاره کرد.

در پاکاد برای شما با نهایت توجه و علم روز به استاندارد های طراحی داخلی داروخانه و مطب، طراحی نقشه داروخانه و اجرا آن انجام می‌شود. بسیاری از طراحان غیر حرفه ای در زمینه پیشخوان و کانتر از اشتباهات رایجی نظیر طراحی شلوغ یا تکراری کانتر نا آگاه هستند و خود را دچار این مشکلات می‌کنند. نکات زیر همگی از مهم ترین مولفه های طراحی پیشخوان و کانتر در داروخانه است. اما در نهایت توجه داشته باشید که دکوراسیون داخلی برای داروخانه ها یک مهارت است که باید با سلیقه و روانشناسی نیاز های مراجعه کنندگان به داروخانه انجام شود. پزشکان و داروسازان محترم شخصیت و سلیقه خود را با دکوراسیون داخلی مطب و داروخانه خود به نمایش می‌گذارند! ارتفاع پیشخوان داروخانه در طراحی و اجرا دکوراسیون داروخانه بسیار مهم است چرا که طراحی یا اجرا اشتباه در ارتفاع داروخانه می‌تواند منجر به ناخشنودی برای بیمار شود.

2-طراحی پیشخوان داروخانه چگونه است؟

ممکن است قدری پیچیده به نظر برسد اما طراحی پیشخوان داروخانه استاندارد های خاص خود را دارد که طراحان دکوراسیون داخلی می‌بایست این حداقل و حداکثر ها در طراحی پیشخوان داروخانه را خودشان کشف کنند! منظور از این جمله اما چه چیزی است؟! درواقع طراحی کانتر یا پیشخوان داروخانه می‌تواند حالت های مختلف بسیاری داشته باشد چرا که هر طراحی کانتر باید برای هر داروخانه شخصی سازی شود.

در پس طراحی کانتر داروخانه فاکتور هایی نظیر : رنگ پیشخوان داروخانه، ارتفاع پیشخوان داروخانه، نورپردازی پیشخوان داروخانه و وجود لوگو و نوشته های راهنما مناسب برای بیمار و… همگی از تدارکاتی است که در یک طراحی کانتر یا پیشخوان داروخانه استاندارد به چشم می‌آید. در ادامه این مقاله بخش های مختلف طراحی پیشخوان داروخانه را بررسی کرده ایم و نقش آن ها را در برند داروخانه شما، دکتر ها و داروساز های محترم مشخص کرده ایم. گروه معماری تخصصی داروخانه و مطب پاکاد آماده برای طراحی دکوراسیون و دیزاین داخلی داروخانه و مطب شما است.

3-نقش رنگ در طراحی پیشخوان داروخانه

رنگ‌ها می‌توانند تاثیرات به سزایی در طراحی پیشخوان داروخانه داشته باشند؛ به عنوان مثال باید توجه داشت که بیماران در برخورد اول خود پس از بررسی ویترین و دکور داروخانه با پیشخوان یک داروخانه رو به رو می‌شوند و مدت قابل توجهی را نیز از فاصله نزدیک در مقابل پیشخوان داروخانه توقف می‌کنند. این فرایند نشان می‌دهد که پیشخوان یا کانتر داروخانه در چشم مراجعه کنندگان یا بیماران جلوه دارد! رنگ آن می‌تواند در رویحه پرسنل و مراجعه کنندگان نیز اثر بگذارد.

طرح های خنثی در طراحی دکور داروخانه مانند سفید و خاکستری می‌توانند محیط را به نسبت آرام تر کنند اما باید همراه با رنگ های مکمل نظیر سبز یا آبی شوند تا بتوان آن ها را به عنوان یک تسکین بخش اعصاب و روان در فارمسی دانست. رنگ های درمانی که در علم معماری پزشکی امروز بسیار برجسته هستند طیف گسترده ای از رنگ و الوان شناخته می‌شوند که مخاطب یا بیمار داروخانه را به صورت روانی و ذهنی هدایت می‌کنند. در داروخانه های بسیاری بخش لوازم آرایشی و پوستی یا فروش مکمل های بدنسازی نیز وجود دارد که می‌توان با تزریق رنگ های متناسب به کانتر یا پیشخوان این بخش از داروخانه آن را در نزد مراجعه کنند برجسته ساخت

4-انواع شیوه‌های طراحی پیشخوان داروخانه

متود های مختلفی برای طراحی پیشخوان داروخانه وجود دارد اما باید در نظر گرفت که در شیوه های خلاقانه طراحی پیشخوان داروخانه کاربرد بیشتری دارند. درواقع طراحان و دیزاینر های دکوراسیون داخلی داروخانه می‌توانند با تزریق سلیقه خود پیشخوان یا کانتر یک داروخانه را متحول کنند. برای مثال از برجسته ترین سبک های طراحی این پیشخوان ها به صورت زیر است :

طراحی‌پیشخوان داروخانه با الگو های تکرار شونده ساده یا مینیمال

طراحی کانتر داروخانه  با تغییر کلی در فرم پیشخوان یا فرم‌گرا

طراحی پیشخوان‌‌ داروخانه با خطوط و ترکیب بندی متقارن

دیزاین کانتر داروخانه‌با خطوط و ترکیب بندی نامتقارن

طراحی کانتر داروخانه با خطوط و ترکیب بندی نامتقارن

5- استاندارد ارتفاع پیشخوان داروخانه چه قدر است؟

کمتر کسی به ارتفاع دقیق و استاندارد پیشخوان داروخانه بر اساس استاندارد های جهانی واقف است چرا که این استاندارد یک تعریف کلی و چارچوب نهایی دارد و آن این است که : ارتفاع پیشخوان داروخانه می‌بایست تا ارتفاع متناسبی طراحی شود که برای اکثریت و عموم مراجعه کنندگان باعث آزار نباشد! درواقع پیشخوان بسیار بلند برای افرادی با قد متوسط دچار دردسر و نا راحتی در مراجعه به داروخانه است و این ناخشنودی بیمار یا مراجعه کننده به داروخانه می‌تواند باعث شود برند داروخانه آسیب جدی ببیند و صاحب داروخانه، پزشکی بی ملاحظه شناخته شود! اما در ایران بر اساس میانگین آمار و تحقیقات و تصویبات سازمان غذا و دارو، پیشخوان داروخانه حدود مشخصی دارد. گروه معماری پاکاد که به صورت تخصصی در زمینه طراحی دکوراسیون داروخانه فعالیت می‌کند ارتفاع پیشخوان بر اساس آخرین استاندارد های بازرسین محترم سازمان غذا و دارو را یک متر و بیست سانتی متر می‌داند.

6-طراحی کانتر داروخانه در مشهد چگونه است؟

اکثر داروخانه ها در مشهد به دو صورت کلی به طرف طراحی کانتر داروخانه مینیمال یا طراحی پیشخوان داروخانه پرکار که دارای جزئیات بسیار است متمایل می‌شوند. در مشهد طراحی دکوراسیون داروخانه گامی فراتر از دیگر شهر ها برداشته است چرا که طراحی دکوراسیون داروخانه در مشهد طی فرایند رفت و آمد توریست های درمانی و مسافرت های پزشکی به شهر مشهد باعث تسریع در پیشرفت داروخانه ها شده است. طی تحقیقات گروه معماری پاکاد توریسم پزشکی یا همان گردشگری پزشکی باعث افزایش داروخانه ها در مشهد شده است. طبیعتا افزایش تقاضا افزایش عرضه را در بازار مشهد پدید آورده اما نکته برجسته آن است در مشهد طراحی های ساده و مینیمال بیش از هر طرح و متود طراحی دیگری مورد توجه دکتر ها و داروساز های محترم بوده است چرا که زیبایی و شخصیت برجسته پزشکان مشهدی در سادگی و وقار خلاصه می‌شود.

7-هزینه طراحی پیشخوان داروخانه چه قدر است؟

هزینه های طراحی کانتر یا پیشخوان داروخانه عموما مجزا از طراحی دکوراسیون داروخانه شناخته نمی‌شوند. درواقع اگر قصد طراحی دکوراسیون داروخانه داشته باشید، نیازی نیست برای طراحی کانتر یا پیشخوان خود هزینه ای مجدد پرداخت کنید و البته اگر قصد طراحی و اجرا دکوراسیون داروخانه را داشته باشید نیز همین مسئله صادق است. گروه معماری پاکاد با متناسب ترین هزینه و بیشترین کیفیت به طراحی و اجرا پیشخوان داروخانه می‌پردازد. برای اطلاع از هزینه های به روز و آنی این خدمات و سرویس ها می‌توانید با پاکاد تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان و نما برداری بدون هزینه از داروخانه خود بهره مند شوید.

8-اِلمان های طراحی دکوراسیون داروخانه

در طراحی پیشخوان داروخانه می‌توان از نقش لوگو داروخانه یا نام برند داروخانه نیز استفاده کرد یا حتی بخش های مختلف کانتر را با خلاقیت های نوین دیگری دیزاین کرد و زینت بخشید. تمامی این آیتم ها و امکانات در طراحی المان دکوراسیون داروخانه به حسن سلیقه و انتخاب طراحان داخلی بر‌می‌گردد که گروه معماری پاکاد از زبده ترین و خوش فکری ترین طراحان داخلی برخور دار است که به صورت تخصصی برای طراحی دکوراسیون مطب و داروخانه آموزش دیده اند!

2 فکر در مورد “ پیشخوان داروخانه چیست؟ | استاندارد ارتفاع پیشخوان داروخانه چه قدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *