معماری, معماری داخلی

طراحی دکوراسیون ساختمان پزشکان | اصول و نکات کلیدی

.

طراحی ساختمان پزشکان، امروز امری ضروری‌ست چراکه افراد به مکانهایی مراجعه می‌کنند که در آنجا احساس راحتی و امنیت را داشته باشند.
فضاهایی که به صورت کامل بهداشتی و همین طور دسترسی راحتی برای افراد سالمند و یا معلولین داشته باشد. باتوجه به اینکه ساختمان پزشکان فضایی کاملا درمانی است، نحوه طراحی باید به صورت اصولی، بهداشتی و ارگونومی باشد. بعضی از ساختمان پزشکان ها از قبل ساخته شده‌اند. اما به دلیل نداشتن طراحی مناسب و یا ایجاد فرسودگی در برخی از نقاط لازم می‌دانند که ساختمان پزشکان را بازسازی کنند.
و همین طور پزشکانی هستند که به تازگی میخواهند ساختمان درمانی ایجاد کنند، لازم است نکاتی را پیش از آغاز ساخت این ساختمان بدانند. در این مقاله جهت آشنایی پزشکان با نحوه طراحی ساختمان پزشکان الزامات و نکاتی که باید طراح دکوراسیون ساختمان پزشکان رعایت کند پرداخته ایم . برای طراحی دکوراسیون ساختمان پزشکان به صورت صفر تا صد، نکات کلیدی وجود دارد تا فضایی شیک و استاندارد ایجاد شود. طراحان ما در ابتدا با مدنظر داشتن این نکات شروع به طراحی می‌کنند که در این مقاله به این نکات میپردازیم

مشاوره رایگان طراحی دکوراسیون ساختمان پزشکان

جهت دریافت مشاوره رایگان برای بازسازی صفر تاصد مطب یا داروخانه خود با شماره 09155035504 تماس بگیرید.

  1. باز سازی ساختمان پزشکان

  2. هزینه طراحی ساختمان پزشکان

  3. طراحی نمای ساختمان پزشکان

  4. طراحی داخلی ساختمان پزشکان

  5. استاندارد های بهداشتی

  6. هزینه باز سازی ساختمان پزشکان

  7. هزینه ساخت ساختمان پزشکان

1- باز سازی دکوراسیون ساختمان پزشکان

مهم ترین آیتم در بازسازی ساختمان پزشکان نحوه طراحی داخلی و طراحی نمای آن با در نظر گرفتن قوانین سازمان غذا و دارو در طراحی ساختمان پزشکان میباشد.
بازسازی ساختمان پزشکان به دلیل اینکه بیس اصلی از قبل وجود داشته است، باید طراحی داخلی ساختمان را بروزرسانی کرد و میزان استاندارد های بهداشتی آن را ارتقا داد.
امروزه باتوجه به رقابت میان پزشکان و حساسیت بیماران به پاکیزگی و بهداشتی بودن محیط، استاندراد های بهداشتی مطب ، نحوه طراحی دکوراسیون محیط های درمانی ارتقا پیدا کرده است.
در سالن انتظار مطب های قدیمی تنها با قرار گیری چندین صندلی و پوستر های تبلیغاتی و یا تابلو اطلاعیه خلاصه میشد . در این محیط هیچ اثری از طراحی دکوراسیون دیوار با استفاده از ترکیب رنگ های درمانی، نورپردازی مطب و مبل های ارگونومی نبود، اما اکنون میزان راحتی بیماران در محیط های درمانی اهمیت بالایی پیدا کرده است . از همین رو طراحی دکوراسیون مطب به جهت راحتی بیشتر برای بیماران و ارتقا کیفیت خدمات به صورت صفر تا صد تغییر کرده است . جدیدترین دکوراسیون مطب و ساختمان پزشکان توسط طراحان و معماران حرفه ای انجام میشود تا در نهایت فضایی بی نقص و استاندارد داشته باشید.

2- هزینه بازسازی ساختمان پزشکان

هزینه بازسازی ساختمان پزشکان به عوامل گوناگونی بستگی دارد ، متریال های متفاوتی برای طراحی ساختمان پزشکان وجود دارد اما به طور کلی شروع هزینه بازسازی، طراحی و دیزان ساختمان پزشکان از 3,500,000 تومان شروع می‌شود.

3- طراحی نمای ساختمان پزشکان

تاثیر نمای ساختمان پزشکان بر روی رضایتمندی و جذب افراد آنقدر بالاست که در سالهای اخیر شاهد تغییر چشم گیر نمای ساختمان ها بودیم. متریال های قدیمی که آجر های ساده و یا کاشی های سفید بود. در نماهای قدیمی بخش قابل توجهی از بخش ورودی و دیوار نمای ساختمان تابلوهای پزشکان نصب میشد. درب ورودی ساختمان پزشکان معمولا از در های عادی با عرض نرمال بود .
امروزه با وجود نماهای ساختمان پزشکان شیک با دیدن این نما های قدیمی تصور افراد از داخل ساختمان فضایی غیر بهداشتی ، شلوغ و محیطی تاریک مضطرب کننده است. به همین دلیل برای جلوی گیری از ایجاد تصورات منفی در ذهن مراجعین باید نمای ساختمان را به شکلی بروزرسانی کنید که بیماران ساختمان پزشکان شمارا محیطی حرفه ای ، دلباز و بهداشتی بدانند.

وجود عناصر ارگانیک مانند نور طبیعی در محیط مطب الزامی است. از همین رو نحوه طراحی نمای ساختمان پزشکان باید به شکلی باشد که نور قابل توجهی را به داخل بتابد . میزان فضای ورودی بهتر است بزرگتر از 1/5 متر باشد تا رفت آمد برای همزمان دو نفر به راحتی باشد.علاوه بر این قسمت ورودی ساختمان باید به صورتی طراحی شود که رفت آمد برای معلولین راحت باشد و به راحتی به طبقه مد نظر بروند.
در نمای ساختمان پزشکان جدید برای نصب تابلو ها فضای اختصاصی طراحی شد تا فضای شلوغ و بهم ریخته در بخش نمای اصلی ایجاد نشود.

4- هزینه ساخت ساختمان پزشکان

هزینه ساخت ساختمان پزشکان به صورت صفر تا صد از متری 12 میلیون تومان آغاز می‌شود. البته لازم به ذکر است با توجه به نوسانات موجود قیمت دقیقی برای ساخت ساختمان پزشکان به صورت صفر تا صد نمیتوان تعیین کرد. هزینه های گفته شد به صورت تقریبی هستند.

5- طراحی داخلی ساختمان پزشکان

طراحی ساختمان پزشکان ، ابتدا از تعیین تعداد طبقات ، حوضه کاربری هر طبقه آغاز می‌شود. سپس نحوه طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان پزشکان و همین طور طراحی دکوراسیون نمای ساختمان پزشکان تعیین می‌شود. در این مرحله از طراحی ساختمان پزشکان باید به صورت دقیق شیوه قرار گیری و محل نصب تاسیسات تعیین شود.
از مهم ترین نکات کلیدی در طراحی داخلی ساختمان پزشکان ، استفاده از متریال های روشن ، نورپردازی حرفه ای و استفاده از عناصر طبیعی می باشد . متریال های روشن و نورپردازی باعث می شود در صورت وجود آلودگی سریع متوجه بشید و آن را سریع تمیز کنید تا همیشه فضایی تمیز و بهداشتی داشته باشید.
بهره گیری از عناصر طبیعی مانند گرین وال های طبیعی ، آکواریوم، نور طبیعی و یا اجرای آب نما در حیاط ساختمان باعث کاهش اضطراب و نگرانی بیمار خواهد شد.

قطعا طراحی که تاثیر مثبت بگذارد در ذهن بیماران ثبت خواهد شد و موجب افزایش رضایت مندی و معرفی مطب شما به دیگران توسط بیماران خواهد شد.

6- استاندارد های بهداشتی

در طراحی ساختمان پزشکان استاندارد هایی مانند ایمنی و بهداشت وجود دارد که نیاز است به جهت داشتن فضایی حرفه ای و کارایی بهتر آن ها را پیاده سازی کنیم. استاندارد های بهداشتی شامل فضا و تسهیلات عمومی میشود ، مانند میزان عرض راهرو ها، میزان ظرفیت آسانسور و همین طورسرویس بهداشتی های موجود در ساختمان می‌باشد . تجهیزات نصبی در هر مطب مانند تهویه هوا ، عایق صدا ، نورپردازی و تفکیک محیط های درمانی و سالن انتظار هر مطب جزو اصلی ترین آیتم ها در هنگام طراحی داخلی ساختمان پزشکان می باشد.
طراحی اتاق انتظار و قسمت پذیرش از دیگر بخش های طراحی دکوراسیون داخلی مطب هستند، که می بایست با رعایت استاندارد های بهداشتی طراحی وپیاده سازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *