طراحی مطب دندان‌پزشکی

شیوه نصب و طراحی فضای یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی یکی از اصلی ترین بخش یک مطب دندانپزشکی محسوب می شود که پزشکان حساسیت بالایی در محل قرار گیری و شیوه نصب اصولی آن دارند.در صورتی که بهترین یونیت دندانپزشکی را برای مطب خود تهیه کرده باشید ، سبک طراحی اطراف یونیت دندانپزشکی شما و همین طور شیوه نصب کاملا اصولی و حرفه ای یونیت دندانپزشکی ، از دیگر ملاک های شما خواهد بود.

طراحی فضای یونیت دندانپزشکی

  1. یونیت دندانپزشکی چیست ؟

  2. طراحی دکوراسیون اطراف یونیت دندانپزشکی باید به صورت باشد ؟

  3. تاثیر اجزای تشکیل دهنده یونیت دندانپزشکی در طراحی اتاق درمان چیست ؟

  4. شیوه نصب و راه اندازی یونیت دندانپزشکی چگونه است؟

1- یونیت دندانپزشکی چیست ؟

یونییت های دندانپزشکی یکی از اصلی ترین ابزار های هر دندانپزشک محسوب میشود. صندلی هایی که به ظاهر یک صندلی معاینه هستند ولی هر بخش آن از اجزا و تجهیزات خاصی تشکیل شده تا دندانپزشک هنگام درمان مراجعه کننده برای دسترسی به تمام تجهیزات ضروری از جای خود بلند نشود و در سریع ترین زمان به ابزار های مجاورش دسترسی داشته باشد. یونیت های دندانپزشکی فضایی را ایجاد می‌کند که پزشک تمام معاینات و معالجات بیمار را به طور صفر تا صد بر روی آن انجام می دهد.
از همین رو هر دندانپزشکی بعد از خرید بهترین یونیت دندانپزشکی به دنبال نصب اصولی و طراحی فضای اطراف یونیت دندانپزشکی توسط یک تیم حرفه ای و با تجربه در زمینه معماری درمانی مانند گروه معماری پاکاد می باشد . طبیعتا این دستگاه باید در یک اتاق درمان با طراحی دکوراسیون استاندارد و متناسب با خود قرار بگیرد.

طراحی فضای یونیت دندانپزشکی

2- طراحی دکوراسیون اطراف یونیت دندانپزشکی باید به صورت باشد ؟

شیوه ارگونومی یونیت دندانپزشکی

با توجه به میزان درآمد مطب دندانپزشکی باید به طور کامل ضوابط و استاندارد های طراحی مطب دندانپزشکی رعایت شود. برخی از مراجعه کنندگان مدت زمان زیادی را باید روی صندلی بنشینند از همین رو شیوه طراحی صندلی از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت غیر استاندارد بودن بیماران نمی توانند در مدت زمان زیاد بر روی آن بنشینند و در ناحیه کمر دچار اذیت میشوند. بعد از ارگونومی صندلی فضایی که مراجعه کننده در مدت زمان طولانی مشاهده می‌کند و در آن تنفس دارد مهم است. شیوه طراحی فضای اطراف یونیت دندانپزشکی ، طراحی سیستم نورپردازی ، سیستم هواکش اتاق و شیوه طراحی دیوار های اطراف یونیت دندانپزشکی از دیگر قسمت های تاثیر گذار بر روی مراجعین می باشد که پزشک مطب برای جلب رضایت بیشتر مشتری اهمیت بالایی دارد.

همانطور که شیوه ارگونومی یونیت دندانپزشکی برای سلامت مراجعه کننده اهمیت بالایی دارد ، برای خود پزشک نیز مهم می باشد . بهترین یونیت دندانپزشکی باید قابلیت دسترسی آسان به تجهیزات را برای پزشک ایجاد کند، قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد تا پزشک به راحتی مناسب ترین زاویه را بتواند تنظیم کند.

ابزار ها وتجهیزات یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی شما عادی باشد ویا بهترین یونیت دندانپزشکی را داشته باشید، برخی از ابزار های یونیت دندانپزشکی برای کار نیاز به متصل بودن به برق دارد. مانند چراغ یونیت ، میز کنسول ، میز دستیار ، سیستم ساکشن ، مانیتور ها و ابزار های پر اهمیت که لازم است به برق وصل باشد . از دیگر بخش های مهم یونیت قسمت های مربوط به بزاق کش، دوش آب لیوان می باشدکه لازم است یونیت به آب مصرفی ویا شهری وصل باشد . به دلیل وجود لوله هوا باید به کمپرسور هوا وصل شود . به جهت انتقال برخی از اطلاعات و تصاویر مانند رادیوگرافی ، لازم است که مانتیور یونیت را به کابل شبکه نیز وصل کنیم . با توجه به اتصالاتی که نام بردیم شیوه طراحی فضای اطراف یونیت دندانپزشکی باید در مکانی باشد که به راحتی به این امکانات متصل شود.

طراحی فضای یونیت دندانپزشکی
طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی دکتر پارسایی
طراحی فضای یونیت دندانپزشکی
طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی دکتر پارسایی

شیوه دسترسی پزشک به تجهیزات و طراحی اطراف یونیت دندانپزشکی

بهترین یونیت دندانپزشکی، یونیتی است که پزشک در سریع ترین حالت به ابزار ها دسترسی داشته باشد. علاوه بر آن طراحی فضای اطراف یونیت، باید به صورتی طراحی شود که دندانپزشک به جهت داشتن تسلط کافی بر روی بیمار ابزار های در دسترس داشته باشد.

متریال مناسب برای اطراف یونیت دندانپزشکی

بعد از هر معاینه علاوه بر یونیت دندانپزشکی ،اطراف آن را نیز باید پاکسازی و تمیز کنید که میزان سهولت این کار برای پزشک بسیار اهمیت دارد. هنگام طراحی دکوراسیون اطراف یونیت دندانپزشکی ، نوع متریال به کار رفته در میزان سرعت و سهولت پاکسازی محیط بسیار تاثیر گذار است.
برای طراحی دکوراسیون اطراف فضای یونیت دندانپزشکی باید از تیمی متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا از متریال ها و ابزاری در مطب به کار برود که کیفیت و ماندگاری فضای شما در طولانی مدت نیز حفظ شود. و بعد از چندسال مطب شما باز هم فضایی استریل و تمیز باشد .

3-تاثیر اجزای تشکیل دهنده یونیت دندانپزشکی در طراحی اتاق درمان چیست ؟

یونیت دندانپزشکی تنها یک صندلی عادی نیست. باتوجه به تجهیزاتی که یونیت دندانپزشکی دارد. هنگام نصب و انتخاب محل قرار گیری یونیت باید به دسترسی های برق، آب، میزان نور و هوای اتاق توجه داشت.
بخش زیادی از تجهیزات یونیت با استفاده از برق کار می‌کند. لازم است هنگام نصب کابل های برق را به جعبه فیوض نصب کنیم ، به صورتی که کابل ها قابل مشاهده نباشد. و فضای بسیار مرتب داشته باشید.


با وجود قسمت هایی مانند دوش آب لیوان ، لازم است که طراحی فضای اطراف یونیت دندانپزشکی به صورتی طراحی شود که به آب شهری به شکلی که هیچ گونه آلودگی در اطراف یونیت ایجاد نشود آن را وصل کنیم.
از دیگر بخش های حایز اهمیت یونیت دندانپزشکی که هنگام نصب که باید آن را در نظر داشت وجود لوله هوا است، این لوله به کمپرسور وصل می‌شود.
کمپرسور باید در جایی قرار بگیرد که نظم و طراحی دکوراسیون اتاق دندانپزشکی را بهم نزند.
در نهایت ایجاد کردن شبکه و نصب آن به مانتیور برای امور رادیوگرافی، از دیگر مراحل نصب یونیت دندانپزشکی می باشد. تمامی اینها باید به صورتی اجرا شود که فضا کاملا مرتب مطابق با سبک طراحی فضای اطراف یونیت دندانپزشکی باشد .

4- شیوه نصب و راه اندازی یونیت دندانپزشکی چگونه است؟

گروه معماری پاکاد چندین سال است که در زمینه طراحی دکوراسیون مطب و دندانپزشکی فعالیت دارد. اتاق درمان یکی از اصلی ترین قسمت مطب دندانپزشکی است که شیوه طراحی دکوراسیون آن برای هر پزشکی مهم است. با توجه به تجربه ای که در این سالها کسب کرده است یونیت های دندانپزشکی فارق از اینکه نیاز به نصب تخصصی دارد. طراحی کوراسیون اطراف یونیت دندانپزشکی نیز بخش دیگری از دغدقه های پزشکان است.
وجود یک ترکیب رنگی شیک و زیبا، نورپردازی مناسب ،جنس کف پوش اتاق، نصب کابینت ها و قفسه های دندانپزشکی با بروز ترین متریال ها ، مهم ترین قسمت طراحی مطب دندانپزشکی است.
گروه معماری پاکاد با توجه به تجربه ای که دارد به خوبی نیاز پزشکان را شناسایی کرده و مطبی با بروز ترین طراحی دکوراسیون برای شما ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *