دسته بندی نشده

طراحی داخلی مطب در تهران

طراحی داخلی مطب در تهران با توجه به موقعیت و متراژ فضا هرکدام چالش های خاص خودرا دارد. یکی از پر جمعیت ترین نقاط شهر تهران مرکز آن است . معمولا مطب هایی که در این نقطه از شهر قرار دارند در متراژ پایین و مراجعه کنندگان زیاد دارند. یکی از معیار های مهم بیماران برای مراجعه ، وجود فضایی تمیز، شیک و بدور از استرس می باشد که همین مسئله باعث شده نحوه طراحی دکوراسیون مطب در تهران میان پزشکان اهمیت بالایی پیدا کند.
کم بودن متراژ مطب فضایی شلوغ و کلافه کننده ای را ایجاد می‌کند که محیط نامطلوب ، نارضایتی بیماران و کاهش عملکرد پزشک را به دنبال خود دارد. از همین رو طراحی مطب یکی از مهم ترین آیتم ها در عملکرد بهتر شرکت می باشد. از دیگر مشکلات برجسته بیماران پیش از مراجعه به مطب ، پیدا کردن محلی برای پارک ماشین می باشد که باعث میشود اضطراب های متعددی را در بیمار ایجاد کند. انتخاب طراح حرفه ای و خلاق برای پیش گیری از ایجاد این اتفاقات و همین طور الگو گیری و استفاده مناسب از اخرین تکنولوژی های روز دنیا در این زمینه تاثیرات مثبت خودرا در بر روی این چالش ها خواهد گذاشت. در ادامه به برخی دیگر از چالش ها و راهکار های طراحی داخلی مطب در تهران خواهیم پرداخت.

تحول در طراحی مطب‌های تهران

طراحی داخلی مطب در تهران
اتاق پزشک 2
طراحی داخلی مطب در تهران
اتاق پزشک 1

مراکز درمانی فضاهایی هستند که افراد با بیماری های متفاوت به آنجا مراجعه می کنند. برقراری محیطی بهداشتی در مطب اولین و مهم ترین قسمتی است که یک پزشک آن را رعایت می‌کند و بعد احساسی که بیمار بعد از مراجعه به مطب شما پیدا می‌کند اهمیت خواهد داشت، در این مرحله شیوه طراحی مطب یکی از راه هایی است که باعث کاهش اضطراب بیمار و افزایش اعتماد آن به پزشک می شود . در دو تصویر بالا که هر دو اتاق پزشک هستند. مهم ترین استاندارد های بهداشتی در مطب ها رعایت شده است. اما بیمار در اتاق پزشک تصویر حس امنیت و اعتماد بیشتری خواهد داشت. طبیعتا با اهمیت دادن به احساسات بیماران و ایجاد محیطی خوب، باعث افزایش مراجعه کنندگان خواهد شد.

ویژگی طراحی داخلی مطب در تهران چیست؟

تهران به عنوان یکی از شهر های پرتراکم و مدرن در ایران نیازمند به مراکز درمانی بروز و پیشرفته است. در مراکز درمانی علاوه بر اینکه باید محیطی پیشرفته داشت ، فضای آرامش بخشی برای بیماران نیز باید داشته باشید. فضای داخلی مطب باید به گونه ای طراحی شود که بیماران پس از مراجعه احساس دوستانه و صمیمی بدور از حس اضطراب داشته باشند. از مهم ترین ویژگی طراحی داخلی مطب در تهران عبارتند از

طراحی مطب به صورت بهینه

طراحی دکوراسیون مطب به صورت بهینه یعنی حداکثر استفاده از تمام محیط را داشته باشیم. بهینه بودن فضای مطب و استفاده حداکثری از تمام نقاط موجود مطب یکی از ملاک های مهم هر پزشکی در زمان طراحی مطب کوچک می باشد.


هنگام طراحی مطب کوچک تمام فضاهای موجود با اهمیت است. محدود بودن متراژ فضا در هنگام طراحی یکی از چاش هایی است که طراحان حرفه ای باتوجه به خلاقیت و مهارتی که دارند فضایی کاملا استاندارد و بهینه ایجاد می‌کنند. در صورتی که طراحی مطب به صورت بهینه اجرا بشود ، تمام آیتم های یک مطب بزرگ را در قالب یک مطب کوچک می‌توانید داشته باشید.

به کار گیری از متریال ها و رنگ های مناسب

در طراحی بهترین مطب ها از متریال هایی به کار می‌رود که هنگام تمیز کاری زمان کمتری مصرف بشود و به راحتی لکه های آن ازبین برود و همین طور کیفیت و ماندگاری بالایی در طولانی مدت داشته باشد.

طراحی داخلی مطب در تهران
نورپردازی هوشمند

حتی اگر بهترین چیدمان و طراحی مطب را داشته باشید ، درصورتی که فضا نور مناسبی نداشته باشد ، محیطی خسته کننده و دلگیری خواهید داشت.

به کارگیری نورپردازی هوشمند ، مطب شمارا محیطی شیک و دلباز جلوه خواهد داد. علاوه بر آن استفاده از نورپردازی هوشمند در طراحی مطب ، در عین کم مصرف بودن شدت تابش بالایی دارد.

جدید ترین تکنولوژی ها در طراحی داخلی مطب

طراحی داخلی مطب در تهران
کنترل هوشمند محیط

بخشی از بروز بودن طراحی مطب به سیستم ها و تکنولوژی که در آن به کار می رود می باشد. در طراحی دکوراسیون مطب های جدید خبری از کولر های آبی و یا نورپردازی عادی نیست . هوا ساز هایی که امروزه جایگذین کولر های آبی شده اند ، از ایجاد بوی نامطبوع و رطوبت در فضا جلوگیری میکند ، علاوه بر آن با تنظیم میزان دما به صورت اتوماتیک پس از تطبق یافتن دمای محیط با دمای تنظیم شده ، هواساز خاموش خواهد شد. و همین طور حتی اگر دمای مناسبی داشته باشید، در صورت استفاده از هوا ساز ،هوای تازه و جدید را به محیط مطب شما وارد خواهد کرد.

استفاده از واقعیت مجازی

یکی از محبوب ترین تکنولوژی ها ، واقعیت مجازیست . این ویژگی در عین حال که فضای کمی از محیط را اشغال می کند تایم قابل توجهی بیمار را در زمان انتظار سرگرم خواهد کرد . با استفاده از این قابلیت استرس و نگرانی بیمار نیز کاهش پیدا می‌کند.

سیستم نوبت دهی آنلاین

طراحی داخلی مطب در تهران تنها به دیزاین محیط ختم نمی‌شود. برقراری قسمتی از فضا برای نوبت دهی آنلاین ، مانیتور ها و لایت باکس ها می باشد . تراکم بالای مرکز شهر تهران باعث شده نوبت گیری آنلاین برای بیماران اهمیت بالایی پیدا کند . بدون مراجعه و طی کردن مسافت طولانی بتوانند وقت خودرا رزو کنند . با نوبت گیری آنلاین بیماران تایم دقیق مراجعه را می دانند و با در نظر گرفتن مسافت و جای پارک ماشین ، زمان مدیریت شده ای خواهند داشت و به موقع به مطب خواهند رسید.

طراحی مطب زیبا و مدرن

چیکار کنیم یک مطب زیبا و مدرن داشته باشیم؟ امروزه متریال های بسیار خوبی برای ایجاد یک فضای شیک به وجود آمده است اما استفاده غیر اصولی ، تنها باعث آسیب به محیط مطب شما خواهد شد.

چگونگی ترکیب متریال ها و ساختن مطب زیبا و مدرن حتی در فضاهای کوچک و در عین حال بسیار کاربردی و بهینه ، یکی از آیتم هایی است که در آن میزان حرفه ای بودن یک طراح مشخص می شود . کوچک بودن متراژ مطب در طراحی یک چالش است که طراح باید نهایت خلاقیت ومهارت خودرا در استفاده از هر فضای پرتی به کار ببرد.
تحولی که در طراحی داخلی مطب در تهران پدی آمده و ویژگی هایی که مطب های برتر دارند تنها مخصوص فضاهای بزرگ نیست . در مطب های کوچک نیز می توانید بهترین طراحی مطب را پیاده سازی کنید.

طراح حرفه ای را از ما بخواهید . گروه معماری پاکاد با ایجاد یک تیم حرفه ای در زمینه طراحی فضاهای درمانی ،صفر تاصد طراحی دکوراسیون مطب خودرا در هر کجای تهران هستید می توانید به ما بسپارید. جهت مشاوره ، بازدید و طراحی رایگان با ما از طریق شماره 09155035504 در ارتباط باشید و یا در سایت ثبت سفارش کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *