طراحی داروخانه, طراحی دکوراسیون داروخانه

مدت زمان بازسازی داروخانه | چگونه تعطیلی داروخانه را به حداقل برسانیم؟

مدت زمان بازسازی داروخانه جزو اولین سوالاتی است که یک پزشک پیش از شروع بازسازی و طراحی داروخانه از ما می پرسد.
باتوجه به موقعیت داروخانه در شهر هرچقدر فاصله دیگر داروخانه ها و مراکز خدمات درمانی از داروخانه در حال بازسازی بیشتر باشد. مردم باید برای دسترسی به خدمات درمانی مانند داروخانه مسافت بیشتری را طی کنند ، که ممکن است برای سالمندان بسیار اذیت کننده باشد .
در این صورت علاوه بر پزشک مردم نیز هر روز انتظار بازگشایی داروخانه را دارند از همین رو باید مدت زمان بازسازی و تحویل داروخانه را به حداقل ترین حالت ممکن رساند.

اما چگونه این زمان را به حداقل برسانیم؟ برخی از پزشکان فکر می‌کنند به دلیل بالابودن متراژ داروخانه برای بازسازی مدت زمان زیادی را باید تعطیل باشند اما پس از مشاوره با تیم پاکاد متوجه روند کار تیم ما در طراحی و بازسازی دکوراسیون داروخانه می‌شوند و همکاری باما را آغاز می‌کنند. در ادامه این مقاله روند کار را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

1- چرا مدت زمان بازسازی برای پزشکان اهمیت زیادی دارد ؟

هر روزه میزان قابل توجهی دارو موجود در داروخانه توسط مردم خریداری می‌شود . تصور کنید یک پزشک میانگین فروش روزانه 100 میلیون تومان باشد، هرچه زمان تحویل طراحی و بازسازی داروخانه کم تر باشد پزشک نیز سریع تر به چرخه فروش باز می‌گردد. از طرفی به دلیل داشتن مدت زمان انقضا در دارو ها ، اگر زمان تحویل بیش از حد استاندارد باشد موجب فاسد شدن داروها خواهد شد.
مردم بخش مهم دیگز این موضوع می باشند، در صورتی که بعد از چندین بار مراجعه به داروخانه با تعطیل بودن آن مواجه شوند ، به سراغ داروخانه ای دیگر خواهند رفت و به مرور زمان ممکن است باعث ازدست رفتن مشتریان ثابت و همیشگی پزشک بشود.

صفر تاصد بازسازی داروخانه با گروه معماری پاکاد

جهت بازدید، برداشت پلان و مشاوره با گروه معماری پاکاد در سایت ما ثبت سفارش کنید و یا با شماره 09155035504 با ما در ارتباط باشید.

2- چقدر زمان برای طراحی و اجرای داروخانه نیاز است؟

قفسه ها و پیشخوان اصلی ترین بخش های تشکیل دهنده یک داروخانه هستند. بعد از آن سیم کشی و نورپردازی است که باید در داروخانه با دقت و اصولی پیاده سازی بشود. مدت زمان زمان طراحی و بازسازی یک داروخانه به صورت میانگین 45 روز می باشد .

در این مدت گروه معماری پاکاد ابتدا متراژ فضارا برداشت و پلان آن را ترسیم می کند. بعد از طراحی پلان و تعیین موقعیت های مختلف داروخانه و تایید آن توسط پزشک، فضا را به صورت سه بعدی مطابق با آنچه پزشک و سازمان غذا و دارو انتظار دارد طراحی می کنیم. در صورتی که مورد تایید پزشک قرار نگیرد و نیاز به ادیت داشته باشد، طرح ها چندین بار تا زمان تایید نهایی پزشک ادیت می‌شوند.
ممکن است این روند یک هفته از آن 45 روز را به خود اختصاص بدهد.

بعد از طراحی داروخانه
پیش از طراحی داروخانه

در زمان برداشت پلان و طراحی داروخانه می‌توانید مانند روال گذشته به فعالیت در داروخانه ادامه بدهید. و بعد نوبت به پیاده سازی قفسه ها و پیشخوان داروخانه . کلاف کردن آنها در کارگاه معماری پاکاد می‌رسد. تا زما کلاف کردن قفسه ها نیز همچنان می‌توانید مانند روال قبل داروخانه ادامه بدید. در نهایت زمان نصب قفسه ها و پیشخوان های کلاف شده و همین طور نورپردازی و سیم کشی در محل داروخانه می‌باشد که میانگین 20 روز تا تحویل نهایی زمان خواهد برد. از زمان شروع تا اتمام حداقل 45 روز زمان می‌برد که در مرحله نهایی برای جای گذاری قفسه ها و پیشخوان داروخانه و پیاده سازی نورپردازی ها و سیم کشی ها میانگین 20 روز باید داروخانه تعطیل شود.

3- مدیریت زمان در بازسازی داروخانه: کمترین تعطیلی، بیشترین بهره‌وری

چطوری در طراحی داروخانه وبازسازی آن کمترین زمان را داشته باشیم؟ یکی از ویژگی بازسازی داروخانه ها قفسه های آن می باشد که البته اصلی ترین قسمت یک داروخانه را تشکیل می‌دهند. این قسمت را پیش از نصب به راحتی می‌توانیم در کارگاه به صورت دقیق پیاده سازی کنیم، این درحالی است که داروخانه تعطیل نیست و تا نهایی شدن تمام کلاف ها پزشک می‌تواند به روند کار خود در فارمسی و دراگ استور خود ادامه بدهد. بعد از تعطیلی داروخانه مهم ترین عامل برای تعطیلی کمتر سرعت عمل و انتخاب نیروی حرفه ای می‌باشد. نیروی حرفه ای بدون اتلاف وقت آنچه در طرح وجود دارد را با مناسب ترین هزینه پیاده سازی می‌کند.

4- منظور از بازسازی صفر تاصد داروخانه یعنی چی؟

برخی از داروخانه ها آنقدر قدیمی هستند که پوشش کف آن از سرامیک است ، در قسمت سقف نیز تنها نور مهتابی و لامپ های عادی نصب شده است. اگر قرار باشد پوشش کف ، سقف و دیوار ها و سیم کشی های موجود در داروخانه کاملا تخریب و به صورت مجدد با متریال جدید طراحی و اجرا بشود، در این صورت فضا به صورت صفر تا صد بازسازی کامل می شود. اما اگر داروخانه تنها نیاز به بازسازی قفسه ها و پیشخوان داشته باشد جزو بازسازی صفرتاصد محسوب نخواهد شد. از همین رو به دلیل اینکه بخشی از زمان یازسازی داروخانه صرف تخریب آن می‌شود ، تعطیلی بیشتری دارند. اما داروخانه هایی که تنها نیاز به نصب قفسه و پیشخوان جدید دارند زمان تحویل کمتری را خواهند داشت.

طراحی داروخانه دکتر عدالتی

5- مناسب ترین تیم طراحی و بازسازی داروخانه کیست؟

بازسازی فضای داروخانه و طراحی دکور حتی بدون اینکه نیاز به تخریب داشته باشد طبیعتا اگر توسط یک تیم غیر حرفه ای باشد، می‌تواند تا 3 ماه زمان ببرد. به طور کلی تیمی که در سریع ترین زمان ممکن و با هزینه ای مناسب ، پروژه ای استاندارد ، اصولی و شیک به کارفرما تحویل بدهد می‌توان گفت یک تیم حرفه ای و مناسب برای بازسازی داروخانه می باشد. و البته لازم به ذکر است یکی از راه های شناسایی مناسب ترین تیم بازسازی فضاهای درمانی به ویژه داروخانه ، مشاهده رزومه می باشد. رزومه و مشاهده نمونه کارها بخشی های قابل توجه و پر اهمیت در کسب اعتماد یک پزشک می باشد .

گروه معماری پاکاد بیش از نیم قرن است که در این زمینه فعالیت می کند.جهت مشاهده روی لینک کلیک کنید. رزومه و نمونه کار طراحی داروخانه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *